Slut som artist

Typ så. I två dagar har jag varit på något som moderbolaget kallar för ”utbildning”. Vad jag har lärt mig?

  • Hotellet i Arlanda Stad är sjukt dåligt att ha konferens/utbildningar på.
  • Jag är väldigt duktig på att hålla masken, trots trötthet, när kollegan bakom pruttar.
  • Två av mina kollegor ska bli föräldrar, dock till varsitt barn och sina egna respektive. Den ena kollegan var en total överraskning.
  • När det är långsamma köer kör en stockholmare (om möjligt) ännu jävla sämre.
  • Om man först fryser som satan och sen går in i ett litet rum utan nån sorts ventilation, då börjar man svettas.

Utbildningsmässigt då? Nä. Inte ett skit. Det var en upprepning på det arbetssätt vi arbetat på de senaste 45 åren. Kändes verkligen givande. Verkligen. Väldigt givande.

Jaja, shit the same, en dag närmare fredag! Men jäääädras vad det tar på kroppen och psyket att sitta så där. Hela jag är utmattad. Hjärnan är mos och kroppen bara skriker ”En säng! En säng! Ett kungarike för en säng!!” eller så.

De två senaste dagarna har jag lagt mig strax efter nio på kvällarna men redan vid lunch kände jag att sängen lockade mer än som kanske är normalt.

Kan ju bero på huvudvärken jag haft sedan jag vaknade också. Äh. Nu skiter jag i det här och drar ut hunden på nattapromenad så jag kan kasta mig i säng sen.

Kommentarer till: "Slut som artist" (2)

  1. ullebengtsson sa:

    Låter ju inte så muntert med utbildningen. Vi verkar ha ungefär samma sömnbehov.

    • Nä, jag gillar att lära mig saker. Nya saker, nu var det bara gammal skåpmat som tuggades igenom i två dagar…
      Mmm, gick och la mig tjugo i nio och somnade så sött så sött 🙂

Kommentera

