Syskonkärlek

Jag lånade ut min bil till lillebror igår och imorse när jag skulle åka och handla så upptäckte jag två stora påsar med tvätt i baksätet.

Eh… okej..?

Eftersom jag ändå skulle ut och åka så tänkte jag att jag skulle svänga förbi honom på vägen hem. Så han fick tillbaka sina påsar med både rena och smutsiga kläder, ”Jaaa, det är lite blandat tydligen”… 

När jag stod på ÖB ringde han och frågade om jag kunde köpa pizza åt honom. Nope, inga frysvaror annat än glass där, sorry. ”Okej”.

Jag gillar ju min lillebror. Väldigt mycket. Man skulle kunna säga att jag älskar honom och inte ens ljuga lite. Men jag orkade verkligen åka till ytterligare en affär bara för att köpa en pizza åt honom…

Som kompensation köpte jag en sån här åt honom –

tomjerry

(Bild från Malaco )

Jepp. Så spenderade jag min lördag. Eller ja, jag har ju lagat lite mat och så men nu tänker jag inte göra mer nytta idag. Bara jäsa i soffan med den fyrbente som sällskap. 

Hoppas ni har det underbart!

Kommentarer till: "Syskonkärlek" (2)

  1. ullebengtsson sa:

    Jäser i en annan soffa 🙂

Kommentera

