Klockan är snart 16.00 och jag har varit vaken sedan 08.50, gissa om jag vill gå och lägga mig? Mmm… zzzzz….

Har dammsugit hallen och köket, gjort ny müsli, redigerat bilder och fått ihop hela tre matlådor till nästa vecka.

Det är allt. Det är det jag har gjort idag. Förutom promenaderna  med hunden då. Det är nästan så jag blir förbannad. Jag hade nog kunnat bli det förresten. Om jag inte varit så jädras trött.

Har visserligen hållit på och fajtats mot en förkylning som aldrig riktigt bryter ut, sedan några månader tillbaka. Joråsatte… så är det att vara jag.

Det finns ju två sätt att se på det där med pre-förkylningen (väljer alternativ två, vem trodde nåt annat? 😉 )

1. ”Kan ge mig fan på att den bryter ut under julledigheten!”
Tänk gnäll och suck och stön och ååååhh vad jobbigt att fira jul med hög feber och bihåleinflammation.

2. ”Hoppas den bryter ut under julledigheten!”
Eller så kan det ju vara så att jag sparar en jäkla massa kosing på att bli sjuk när jag ändå är ledig över jul. Bajbaj karensdag liksom hähä!

Ut med den fyrbente nu, sen ett varmt bad kanske? Fryser så inihelsicke! Men jag tar nog på mig för mycket kläder när jag går ut för jag kommer alltid in dyngsvettig haha!

Slutspurten nu – fem arbetsdagar kvar, sen 17 (!!) dagar ledigt! Yeay!

Kommentarer till: "Saker jag pysslar med på en söndag" (8)

  1. Jag räknar ner jag oxå…

  2. Nemos matte sa:

    Du har i alla fall gjort betydligt mer än jag… Jag förlorade fajten mot min förkylning och har legat utslagen sen mitten av förra veckan. Noll kul. Men å andra sidan bör jag ju må bättre nästa helg, när jag ska köra genom halva landet… 😉

    Skickar ett helhjärtat krya på dig och hoppas att du helt slipper förkylningar och annat elände! 🙂

  3. När helst jag känner att en förkylning försöker smyga sig på då kör jag en massa juicer. Har en råsaftcentrifug som räddat mig många gånger. Numera blir jag max förkyld en gång om året, om ens det (peppar peppar!!). Min man som jobbar inom sjukvården blir regelbundet förkyld, men än så länge har han inte lyckas smitta mig. Har prövat köpa vitaminer, torkade bärpulver och juicer från butiken men det funkar inte för mig. Det måste vara färskpressat. Men det går av någon anledning bra med frysta bär som sedan tinas och körs till juice eller smoothie. Havtorn är ruggigt bra, det kan jag rekommendera. Ett litet bär sägs innehålla lika mycket c-vitamin som en apelsin. Så det är drygt. Köper en fryst förpackning på 250g och det räcker till flera omgångar smoothies för mig. Kan vara värt att pröva?!

    • Esberitox har funkat bra för mig men nu har jag glömt bort att ta det ett tag. Kanske ska lägga ner det i dosetten också? 🙂
      Ska se om jag kan komma ihåg havtorn, det låter som ett superbär!
      Håller tummarna för att du får hålla dig frisk!

Kommentera

