Dagens väckning

Tjohejsan vad bra jag vaknar när jag håller på att smälla med en monster-Volvo i en rondell!

Alltså, jag var inne i rondellen när det plötsligt kommer en sån där ”SUV-wannabe-Volvo” i hög fart och kör rakt in i rondellen.

Saker jag är tacksam för –

1. Jag har bra bromsar

2. Jag har bra dubbdäck

3. Jag var tillräckligt vaken för att bromsa i tid

Personen bakom ratten hade INGEN jävla aning om hur nära hen var att orsaka en olycka! Perkele så förbannad jag blev! I ilskan hittade jag, som vanligt, inte tutan. Men å andra sidan tror jag att, om jag hängt mig på den så hade den aningslösa personen i andra bilen fått en chock och kört av vägen.

Ouppmärksamma förare, fy fan vad äckliga de är!

Kan meddela att jag var klarvaken sen. Men det tror jag mest berodde på att jag var förbannad, inget annat.

För övrigt har varje morgon känts som fredag. Gissa om jag blir besviken när jag inser att det bara är måndag, tisdag och i morse; onsdag…

Nä. Nu är det snart dags för lunch säger min mage (yeay hunger!) Idag blir det fisk med dill-och räksås! Nomnomnom!

Kommentarer till: "Dagens väckning" (3)

  1. ullebengtsson sa:

    Fy vad sånt där är läskigt! Skönt att det gick bra!

  2. Nemos matte sa:

    Idag är det torsdag… 😉

    Var faktiskt också nära att krocka igår morse. Det är ju inte så mycket trafik där jag bor, men idioten jag mötte körde mitt på – alltså MITT PÅ – vägen!! Som tur var körde jag inte så fort, så jag behöll kontrollen över bilen när jag var tvungen att ta en vända ner på vägrenen… 🙄 Den mötande bilen hade så isiga rutor att jag misstänker att föraren inte såg något. Alls. Jag blev också rätt pigg… 😉

Kommentera

