Nedräkning

Jepp. Nu räknar jag ner till dagen jag slipper sätta väckarklockan. 🙂

Lördag – Julpyssel och middag hos lilla mamma
Söndag – Mediyoga och ett sista julklappsinköp (stort märgben till hunden)
Måndag – Upp tidigt för att baka till julafton
Tisdag – Well… ja…
Onsdag – Ingenting planerat vilket innebär, sova som en tonåring 😛

Sen ska jag pyssla med saker som visserligen kräver lite hjärnverksamhet men jag har tiden på min sida så det gör inget om det går lite långsamt haha!

Idag blir det röntgen av fingret. Var ju hos Dr Bra i onsdags och blev lite lätt misshandlad. Eller ja, mitt finger i alla fall. 🙂 Kände mig ju jättelöjlig att gå dit med ett sketet finger men… Sen frågade jag ju om det där som sticks på örat, men det syns ju ingenting och jag diagnostiserade mig själv med att jag har en ”EDS-nerv” på örat haha!

wpf_130419

Och apropå föregående inlägg om mottrafikanter – Hickar alltid till när jag ser lastbilsfronter i backspegeln… 9 av 10 lastbilschaffisar använder dock insidan av skallen till mer än bara utfyllnad, men igår träffade jag det där undantaget. Jädras vad skraj jag blev! 90 på motorvägen och plötsligt var han bara där. Trots två filer och möjlighet att köra om skulle han ligga precis i röven på mig!

Jag körde ut i vänsterfilen så han kunde brassa på i typ 100 över bron (där det är 80), sen bytte jag tillbaka.

Undra förresten om det var samma idiot jag träffat på tidigare? Han gjorde likadant med skillnad att han både ljustutade och brölade med stora mastodonttutan för att folk skulle flytta på sig ur högerfilen, byta fil själv verkade han inte förmögen att göra… Känns lite otryggt att ha en sån i sitt åkeri va? En lastbilschaffis som inte kan byta fil? 😉

Tjillevisp på er sötnötter!

Kommentarer till: "Nedräkning" (2)

  1. ullebengtsson sa:

    Härligt med sovmorgon, mindre härligt med idiotchaufförer som har tonvis med stål att krocka med.

Kommentera

