Skvallerkärringar

Ja, det brukar ju sägas att tjejer är väldigt duktiga på att skvallra… Efter 12 år i en mycket mansdominerad bransch kan jag säga att det är dikt och förbannad lögn det där.

Det gäller dock att hålla reda på vilka kollegor som kan hålla tyst och vilka som inte kan göra det. Vill jag ha ut något ”lite tyst” vet jag precis vilka kollegor som inte kan hålla klaffen, vilka som kan hålla tyst oavsett ämne och vilka som håller tyst om saker som verkligen inte får komma ut men kan glappa om annat.

Hur som helst, jag har en kollega som jag inte är så väldigt förtjust i, på grund av hans politiska värderingar och unkna kvinnosyn. Grejen är att jag innan julledigheten drömde om honom i princip varje natt i en vecka. I drömmarna var han en riktig gentleman (inga sexdrömmar dock, lite synd för han är liksom inte ful. Alls)!

I vaket tillstånd, not so much of a gentleman och han har inga problem att visa att han inte gillar mig. Jag är frispråkig, jag har sagt till honom vad jag tycker om hans kvinnosyn och jag tänker varken flytta på mig eller hålla käft bara för att jag är född med fitta. Så rullar jag.

En annan, manlig, kollega frågade varför jag var så trött där innan julledigheten. Jag förklarade mina drömmar och nämnde också att kollegan jag drömt om inte gillar mig. Alls.
Den här kollegan glappar värre än en svängdörr i ett köpcenter så det var liksom bara luta sig tillbaka och vänta. (Glappar svängdörrar förresten? Äh, ni hajar ju vad jag menar!)

Det tog inte mer än EN dag (om ens det) innan ”dröm-kollegan” började prata med mig utan att vara nedvärderande, han opponerade sig inte ens när jag ilsket kommenterade en artikel i tidningen med ”hur dåligt självförtroende har man om man måste spärra IN sin flickvän!?” och skrattar åt mina skämt.

Ursäkta men vad fan hände?!

Oavsett om han fått sig ett redigt knull (brukar ju vara ett populärt argument i somliga kretsar om nån är sur och grinig ”inte fått nåt på länge höhöhö!”) eller bara insett hur korttänkt han betett sig så är jag nöjd. Gillar den nyare versionen av honom mycket bättre faktiskt. 🙂

Kommentarer till: "Skvallerkärringar" (2)

  1. Nemos matte sa:

    Ha ha, men shit vad roligt! 😀 Hoppas det håller i sig.

    Kvinnor och män är nog ungefär lika duktiga när det gäller skvaller… 😉

    • Jepp! Håller tummarna för att han fortsätter på sin nyinslagna bana 🙂

      Ja, det är ju en myt att det bara är kvinnor som skvallrar och har sig hah!

Kommentera

