Så var det med det

Hoppas ni hade en kalasfin nyårsafton och vaknade utan allt för mycket betongkepa! 😉

Jag och lilleman satt i soffan, lyssnade på musik, surfade på fejjan och Twitter, åt popcorn och jag drack ”varannan vin” (den andra varannan var päroncider).

Hade glömt ställa nåt larm så tjugo i tolv vaknade jag och trodde i min enfald att klockan var åtta haha! Att den fyrbente inte väckt mig ser jag som ett tecken på att han var lika trött som jag. Och det faktum att han snarkar just nu bevisar ju att jag hade rätt 😉

Drömde skitskumt men det är ju inget nytt.

Jag var på jobbet och hade talat om för alla att jag var gravid (hade gravidmage och allt) men jag var ändå inte helt hundra på att det var sant och var lite orolig. Tänkte på vad jag skulle säga om det visade sig att det bara var luft därinne. Kom fram till att jag skulle säga att jag fått missfall men kunde man få det om det bara var luft i magen hmm…? Vi var tre stycken på jobbet med gravidmagar, en chef (som faktiskt är gravid), jag (som inte är det) och en kollega som slutat men i drömmen var tillbaka (som varit gravid). Den senare kom in på mitt rum och grattade och sa att det var så kul att jag äntligen var på smällen.

Där vaknade jag. Märklig dröm. Graviddrömmar ska tydligen betyda att en aspekt i mitt liv växer och utvecklas, vad det är har jag inte riktigt listat ut än men det kommer väl 🙂

Nu ska jag fortsätta softa, ha det finemang!

Kommentarer till: "Så var det med det" (2)

  1. Gott nytt på dig!!

    Jag drömde om dig inatt. Inte för att jag vet hur du ser ut eller vart du bor, men jag var hemma hos dig och du bad mig gå med hem till din pappa.

    Han var fö lite skum… du skulle ge honom ett kuvert med pengar som du lånat av honom. Mest småskrammel i ett skrynkligt vitt kuvert som jag burit runt på åt dig.

    Vi gick dit genom miljonprogramsförorten du bodde i. Ett sånt där lite stökigt område med busar som drar på gatorna. Vi stötte på ett par stycken i rutiga skjortor och ni tre började dansa tillsammans.

    Lägenheten vi kom till var lite sunkig och hade tomma kesokartonger lite varstans.

    Där vaknade jag för att gå upp o kissa. Igen.

    Vad betyder den drömmen tro? *fniss*

Kommentera

