Inspiration

Nä, jag kör inte med nyårslöften men en kompis visade bilder på Facebook och jäklar vilka resultat hon fått! Inte för att hon var överviktig men hon blev starkare och det är dit jag vill också.

Så. Jag köpte mig en kettlebell och en pilatesboll. Den första för att den inte tar så mycket plats och den andra för stretchövningar.

Eftersom  mina muskler arbetar mycket hårdare än hos en frisk person så har jag kommit fram till att stretching nog är bra för min kropp. Därav pilatesbollen. Har haft en tidigare men tja… då var hunden bäbis och ja, stor boll vs vassa valptänder – platt boll haha!

Dessutom har jag insett att jag inte längre kan träna 45 minuter i ett sträck längre, knappt ens hälften av det, så… vad gör jag då?

Femminuterspass. Stenhårt. Varje dag. Plättlätt. Hittade en sida med femminuterspass som inspirationskälla också. Här!

Träningsvärk much? Jepp. Men alltså, ge mig en vecka så är det löst det med. 😉

bolldödare

(Juni 2007, 3 månader gammal bolldödare 😉 )

Kommentarer till: "Inspiration" (6)

  1. ullebengtsson sa:

    Vad bra du är!

  2. Nemos matte sa:

    Heja dig! 🙂

    (Ohyggligt söt bild på vovve..!)

    • Tackar! 🙂
      Det är lättare än jag trodde att träna innan frukost, det är ju bara fem minuter. Ser till och med fram mot det haha! 🙂

  3. Om du är överrörlig precis som jag kanske du ska fundera på om stretching är så bra. Jag (är i och för sig VÄLDIGT överrörlig) ska se upp lite med det. För mig är det bara bra att stelna till lite. Men sånt är ju individuellt. Tänkte bara så att du inte skadar dig! De vanliga smärtorna brukar ju så att säga räcka :p

    • Jag stelnar för mycket så att säga, alltså musklerna känns som de låser sig och då lättar trycket lite när jag stretchar. Men jag stretchar försiktigt, tar jag i för mycket får jag skitont har jag märkt haha!
      Precis, det räcker med den vanliga värken 🙂

Kommentera

