Att låta bli att våldta? Va? På riktigt? Folk som på allvar tycker att det är en tjejs fel om hon blir våldtagen borde ta sig en funderare och kanske söka hjälp nånstans.

Läste ett inlägg som i mångt och mycket liknar det jag skrev i juni förra året ”Jamen det är väl självklart” och det är ju så klockrent!

Här

Och alltså, kommentarerna till det inlägget. Blir helt mållös!

Som den här, av ”Kurt”

Jag tar aldrig min cykel till krogen och lämnar den utanför olåst för jag vet att den kommer att bli stulen, trots att det är olagligt att stjäla. Om en kvinna går hem från krogen lättklädd måste hon förstå att risken att råka illa ut är stor, det handlar bara om självbevarelsedrift inte om rätten att klä sig som man vill, så långt har vi inte kommit än och så långt kommer vi aldrig att nå. Vi tar alla ansvar för våra handlingar, alltid och överallt.

Snacka om tankevurpa;

Självbevarelsedrift vore väl om karlar kunde hålla kuken i sina egna brallor trots att de ser en lättklädd tjej gå hem från krogen?

Du skriver ju själv ”Vi tar alla ansvar för våra handlingar, alltid och överallt.”

Det är inte olagligt att gå lättklädd, det är däremot olagligt att våldta.

De män som inte klarar av att kontrollera sina drifter, utan måste begå brott för att de ser en lättklädd kvinna, de behöver ju hjälp!

Vem skrev den kommentaren? Yours truly.

Jag tycker det är något som är fundamentalt fel när man lägger skulden på offret istället för förövaren.

Så jag tycker såna här inlägg är viktiga, trots att en hel drös med folk som inte tänker så jävla långt, flockas i de och vädrar sina mindre genomtänkta åsikter.

Kommentarer till: "Ska det vara så jävla svårt?" (6)

  1. Heja dig! Läste både artikeln, ditt gamla inlägg och kommentarerna. Jag blir mållös över nivån…

  2. Nemos matte sa:

    Har läst det tankeväckande inlägget, men erkänner att jag för min sinnesfrids skull lät bli att läsa kommentarerna… vet hur det brukar se ut, nämligen.

    Trött blir man.

  3. Att gå lättklädd hem från krogen eller att lämna sin cykel olåst… hmm… ja det är ju verkligen samma sak. Kvinnor måste självklart ha på sig ett par byxor, för byxorna fungerar som ett våldtäktslås på underlivet. Speciellt om det är ett par jeans. Då är det nämligen helt omöjligt att bli våldtagen. (Skulle någon form av ofrivillig sexuell aktivitet ändå äga rum, trots jeansen, räknas den genast som frivillig). Kanske skulle man rent av börja vira fast cykeln i cykelstället med ett par jeans, det borde ju ge ett optimalt skydd?!

    Ja, jeans är verkligen toppen. Fast frågan är om dom både skyddar mot våldtäkt och HIV?

    • Mmm, ibland undrar jag hur det står till i huvudet på folk…

      Fast det måste vara riktigt tajta jeans då väl? De är det mest densitet i och ett riktigt våldtäktsskydd med extra allt…

Kommentera

