Och jag har blivit bättre på det. Eller rättare sagt, jag tvingar mig själv att hitta åtminstone EN grej som är positiv när det är särskilt pruttjävligt vissa dagar.

Jag hittar guldkornen, letar efter de, söker upp de och suger i mig för att fylla på de mentala energidepåerna.

Igår till exempel blev jag upplyft av den snälla killen i traktorn som stannade så jag och den fyrbente kunde gå förbi. Vi har stött på honom tidigare och lilleman är dörädd för traktorer nämligen. Tänk att en så enkel gest kan göra så mycket! Det värmde i hjärtat!

Idag hittar jag små skojigheterna på tv, suger i mig beröm från vänner och andra jag inte känner på sociala medier. Myser med min fyrbente och är enormt tacksam för min Ohana-syster.

Så. Nu ska jag försöka kurera den här begynnande förkylningen som stressats fram av de senaste dagarnas mentala berg-och dalbana…

Vad har ni hittat för guldkorn idag?

wpf_0730

Tänk att jag får bli kramattackerad av den här underbaringen så fort jag kommer innanför dörren varje dag! Fatta vilken lycka!

Kommentarer till: "Det gäller att hitta kornen" (3)

  1. Jag sjukskrev mig idag för att få vila lite. Guldkorn? Att få överraska min desperata man med rena skjortor – jag lyckades få tvättid o köra ett litet lass i maskin idag eftersom läget är akut 😀 – och att få tulpaner av svärmor.

    Just nu ligger jag i soffan och flämtar av trötthet. Trots att jag inte gjort så mycket. Isch.

    Men du har så rätt, hitta det braiga och njut av det! Det är så lätt att fastna i det jobbiga o bara låta det dränera en.

    Kram

    • Det låter ändå som en himla bra dag tycker jag 🙂
      Passa på att vila medan du kan, jag har en känsla av att det inte blir så mycket av den varan senare 😉

  2. Det har varit en kanondag allt som allt! Jag måste bara röja lite i tröttheten här på kvällen för att kunna uppskatta den!

    Ja det ligger nåt i det…

Kommentera

