Slitningar

Mmm, det är intressant med beteende hos människor tycker jag.

Kroppsspråket är ju en sak, där kan jag få misstankar bekräftade, jag kan till och med få mig själv bekräftad om jag skulle vara så tursam haha!

Jag har alltid varit en sån där jobbig jäkel, som analyserat sönder situationer, ord och människor, men jag tror det hela bottnar i en inneboende nyfiken strut och dåligt självförtroende. På senare år har det dåliga självförtroendet fått stå tillbaka och jag ”molekylanalyserar” inte längre men nyfikenheten är stark som Karl-Alfred efter två burkar spenat fortfarande.

Ibland får jag självklart dippar, alla får väl det gissar jag, men eh… vad var det nu jag skulle skriva? Gaah! Fasen!

Jo! Människor som slösar sin energi på härskarmetoder och lägger sig i andra människors liv utan anledning, jag undrar lite… hur orkar de?!

Eller ännu mer intressant, vad driver de?

Frågar man random vänner så säger de flesta ”inget bättre för sig, dåligt självförtroende, osäkerhet”. 

Så långt håller jag med, men jag tror det går djupare än så, eller så är det bara så att jag är ett jäkla kontrollfreak som vill veta varför saker och ting och människor är som de är.

Fasen, jag behöver verkligen köpa Elaine Eksvärds böcker. Alla.

Kommentera

