Ja. Ungefär så framställs de. Männen.

Gång på gång friar Sveriges domstolar män som våldtagit kvinnor, för de ”förstod inte att hon inte ville ha sex”.

Stackars män som förstår så lite.

Nu senast var det en 46-årig man som våldtog en 21-årig tjej som hade 2 promille i kroppen. Hon var, som jag förstod det, inte ens medveten om vad som hände.

Har ni varit så där fulla att ni skulle kunna somna var som helst om ni inte stod upp? Det har jag. När jag var 17. Redan som 16-åring kom jag in på krogen och sprang ute på krogar fram till jag var 18. Jag kom ju in! Men satan så full jag blev. Och vilken enorm tur jag hade! Bara en gång var jag riktigt illa ute men det var en gång för mycket.

Hur som helst, när man är så där full är det extremt lätt för en tjuv att ta din plånbok, mobiltelefon eller till och med din jacka. Du är nämligen helt väck. Det är också väldigt lätt att bli våldtagen.

Varför? Därför att män inte alls är hjälplösa mähän som inte kan tänka. De vet precis vad de gör. De ser en aprak tjej och utnyttjar situationen, ”tillfället gör tjuven” så att säga.

Hur klarar de sig undan med att låtsas vara det då? Hjälplösa mähän med en så eftersatt tankeförmåga att de borde ha en personlig assistent som vägleder de i vardagen eftersom de inte klarar av att tänka som rationella, väl fungerande människor.

Är det samma sorts män som sitter i domstolarna och dömer offret till livstids lidande medan den puckade mannen som inte förstått nånting släpps fri för att återigen möjligtvis upprepa sitt oförståndiga beteende?
Friar de för att de gör samma sak själva eller för att lagen är så dåligt utformad att i princip vilken brottsling som helst kan rycka på axlarna och säga ”jag fattade inte..”?

Hur kan det ta så lång tid att få igenom en ny lag? En lag som inte lämnar utrymme att fria en förövare bara genom att enkelt säga ”jag fattade inte”.
Hur kan man som människa leva med sig själv när man reducerar sig själv till en jävla dumskalle utan intelligens?

Många frågor och jag har några till –

Var är alla män? Alla riktiga män som inte är dumma i huvudet, som vägrar förminska sig själva till hjälplösa mähän (ett epitet som männen verkar anammat och som tidigare applicerades enbart på kvinnor) och som klarar av att vara människor, inte djur med ”inre drifter som inte kan hejdas” så fort de ser en redlöst berusad tjej?

Var är de? Varför går de med på att buntas ihop med en massa våldtäktsmän som utan att skämmas säger att de är för dumma att fatta att bara för att en kvinna finns i närheten så betyder inte det att hon ska knullas. Vare sig hon vill eller inte.

Jag fattar verkligen inte. Eller jo…

Män är rädda. Det är min slutsats.

Det är farligt att som man att stå upp för kvinnor, det är farligt att lämna tryggheten som patriarkatet ger och det är lättare att hålla käft, knyta handen i fickan och vara snäll mot de kvinnor som finns i närheten istället för att ställa sig upp för det som är rätt.

Jag är ledsen grabbar, men då är ni inte ett dugg bättre än idioterna som reducerar sig själva till hjälplösa mähän utan förmåga att tänka alls.

Kommentarer till: "Män är hjälplösa mähän som inte kan tänka" (8)

  1. Det som jag ofta tänker på när jag läser sånt här är avskyn mot muslimer och slöjor – kvinnor ska ju täcka sitt hår för att inte väcka mannens lustar. Usch och fy säger vi framåtsträvande liberala jämställda svenskar, varför ska kvinnor förnedras, döljas och samtidigt ta ansvar för männens sexualitet?!?!?

    Ja… och vad håller vi själva på med?

  2. Det känns bara som en hopplös jävla massa, och aldrig verkar detta få ett slut. Det går käpprätt åt helvete. Det blir ju värre, sämre och farligare att vara kvinna, hur kan det gå åt fel håll?!
    Som jag skrivit i mitt eget blogginlägg så känns det som att män hellre skyddar andra män från eventuella straff för brott de antagligen begått än att stå upp för kvinnors rätt till trygga och drägliga liv.

    • Ja det ser onekligen mörkt ut. Men jag vill gärna tro att det ändå finns hopp om framtiden och för framtidens kvinnor.
      Men vad fan hände på vägen liksom..?

      • Ja, hoppet sägs ju vara det sista som lämnar människan, så vi får leva på det ett tag till. Men att det ska vara så galet att vi kommer fram till slutsatsen, att alla män verkligen är potentiella våldtäktsmän. För nu är det ju verkligen svart på vitt. Alla män kan våldta, och alla män kommer undan med det.

      • Ja, det är helt sjukt.
        Och det känns rätt så hopplöst ibland men som sagt, hoppet lever, om än lite krampaktigt, fortfarande…

  3. Nemos matte sa:

    Ja, det här kan ju diskuteras hur länge som helst… En märklig sak i sammanhanget är att berusning såvitt jag förstår det oftast anses vara en försvårande omständighet för en våldtagen tjej (hon har själv utsatt sig för risken), medan det kan betraktas som en förmildrande omständighet för våldtäktsmannen (han visste inte vad han gjorde). En av många saker jag inte begriper här i livet…

Kommentera

