Lättroad

Alltså, jag är ju sjukt trött nu. Går och lägger mig 21.00 och sover gott i åtta timmar men ändå… zzzz!

Hur som helst, redan i tisdags var jag så där ”fniss-trött”.

Jag har varit rätt gasig i magen på grund av mediciner den senaste tiden så tja… Satt på dass på jobbet och blev överraskad av en prutt. Började fnissa och pruttade således en gång till (och nu börjar jag fnissa igen!) Fnissar helt hysteriskt och försöker att inte gapskratta rakt ut. Det i sin tur resulterar i att jag sitter och håller för mun och näsa för att dämpa impulsen att asgarva.

Vet ni vad det låter som när man gör så? Som om man sitter och gråter tyst.

Vet ni vad som händer när man sitter och håller emot både pruttar och asgarv? Ögonen blir blanka och nästan tårfyllda så mycket som man fnissar.

Hur jag vet det?

En kollega tittade bekymrat på mig när jag kom ut från toaletten. ”Är du ledsen?”

Kände inte riktigt för att erkänna att jag suttit och kvävt mina egna skrattattacker för att jag blev överrump(!)lad av ett antal pruttar så jag bara skakade på huvudet och gick.

Jao, jag är värry lättroad.

Kommentera

