Å hur var det här då?

Det här med att hockeyn börjar halv två och jag fortfarande kommer vara på jobbet då… det behöver vi inte diskutera så mycket va? Faaaaaaaaasen! Fast jag kanske kan se den på TV3Play? Hmm, måste kolla. Teknikens under ju!

Eller nähä, det var man tvungen att betala för… *mutter*

Undra hur mycket komp jag har förresten? Kanske kan dra så jag hinner se matchen ändå?

Jaja, skit i det, det var inte det jag tänkte skriva om från början…

Som sagt, det här med mänskligt beteende är superintressant tycker jag. Lite jobbigt för en sån som jag att jobba tillsammans med folk som inte är ärliga men det är ju smällar man får ta liksom.

Person 1 som i ena stunden öser tacksamhet över mig och sen fullständigt ignorerar mig när jag försöker prata med hen en stund senare.

Person 2 som är gift och har barn och som väldigt gärna flörtar och inte har något alls emot att trängas inne i ett trångt förråd…

Person 3 som insinuerar att hen vet hemligheter om andra kollegor men sen inte säger mer om det. WTF liksom, håll käft då istället!

Gårdagens läkarbesök genererade i tårar och tandagnisslan, typ…

Läkaren var nån inhyrd stackare som jag fick absolut noll förtroende för. Osäker som en student första året på läkarlinjen! Gick inte att diskutera med, däremot lätt att styra i rätt riktning när det gäller prover, men jag gissar att jag blivit bortskämd med Dr Bra…

Fick inga svar. Alls. Eller ja, det kunde tydligen vara så att jag har nån inflammation mellan revbenen och det är därför jag får ont i lungorna (för de lät tydligen bra). När jag frågade vad man gör åt det då, så fnissar läkaren och säger ”Jaa, vad gör man åt det då?”

Läge för high five med betongblock i nyllet där ja… Fuuuck!

(Såg att jag hade 37 timmar komp så… jag hinner hem till matchen hähä!)

Prover ska tas i alla fall. På måndag. Hade kunnat göra det idag men allvarligt talat var jag fortfarande förbannad i morse så… Den här inhyrda stackars läkaren visste tydligen inte att blodprover och koll av järnvärden bara kan tas före klockan 10.00. Trist. Verkligen. Supertrist.

Inte kunde hen hålla tiden heller. Tog 20 minuter innan jag fick komma in och då hade människan gått förbi mig, i det annars tomma väntrummet, ett antal gånger. Vanliga jävla hyfs please?

”Hej, är det du som är Hockeysmurf? Det är mig du ska träffa men jag har blivit lite försenad tyvärr, jag ber om ursäkt”

Men nä.
Nämen hallå.. det är ju fredag, det är fredag och så är det fredag! Whop-whop!
Ska väl dra snart, så jag hinner hem till hockeyn! 😉

Kommentarer till: "Å hur var det här då?" (2)

  1. Nemos matte sa:

    Vanligt jävla hyfs är utrotningshotat. Låter som en riktig nitlott till doktor det där…

    (”high five med betongblock i nyllet”… hi hi hi!)

Kommentera

