När en sansar sig

Vad jag ville skriva till (externa) kollegorna som än en gång missat att göra sitt jobb så det ligger på mig att tjata om det.

(Vi är alltså två olika företag som jobbar ihop på ett gemensamt projekt och varannan vecka har vardera företag ansvar för en särskild arbetsuppgift)

”För, jag vet inte vilken gång i ordningen, så har det slarvats med X! Fixa! PRONTO!”

Vad jag skrev:

”Hej, Kan den som hade hand om X förra veckan vara snäll och ta hand om det nu, tack?”

Fick inget annat än massiv tystnad till svar. Ingen ursäkt, ingen förklaring, de nada.

Filar på ytterligare ett mejl. Börjar bli ordentligt sur nämligen. Särskilt som 1) det inte är första gången det slarvas med den här uppgiften, 2) hela projektet påverkas och 3) mejlet även gått till högste chefen på det andra företaget.

Vad jag vill skriva men inte får för min (fega) chef –

Allvarligt talat? Vad i hela helvetet håller ni på med?! Ska det vara så jävla svårt att fixa EN uppgift per vecka? Va?!

Nästa gång detta händer kommer jag personligen lämna ut era privata telefonnummer OCH hemadresser så den som behöver VÅR hjälp alltid kan komma i kontakt med ER!

Ni borde fan skämmas hela bunten som gör ett så uruselt jobb gång på gång! Har ni ingen som helst arbetsmoral eller?

Ni är respektlösa små as som är så konflikträdda och falska att ni inte ens vågar svara på tilltal, gå och dö för fan!

Men så får en ju inte skriva. Även om en vill liksom. Skulle säkert klassas som något sorts hot eller förtal eller något annat diffust…

Om det är måndag idag?

Jao. Förskräckligt mycket.

Nu vill jag hem.

Förresten lämnade jag mina blodprover idag, skulle visst få svar imorgon. Gott så.
Imorgon är en speciell dag, det är Kattas födelsedag, då ska en äta tårta med mycket gegg på! Vilken tur att jag ska ha mens snart då, så jag är extra gottesugen haha!

Kommentarer till: "När en sansar sig" (2)

  1. ullebengtsson sa:

    Har fikat med en kompis och ÖST ur mig irritation.

Kommentera

