Lurendrejare

När jag var på Ersta, näst sista gången, så sa ju läkaren där att det inte gjorde nåt att jag misslyckats med mitt rökstopp ”bara du inte slutar försöka”. Så nu försöker jag igen. Eller ja, inte just NU, men det är på gång. För jag vill verkligen sluta en gång för alla.

Så. Jag har en plan, jag ska försöka lura mig själv med följande –

1. Sluta röka i TVÅ veckor, därefter är det fritt fram att bolma igen (om jag känner för det)

2. INTE fuska!

3. När jag klarat steg 1 och 2 får jag min belöning –

si

Si, från Emporio Armani (bild från Kicks). Den kostar nämligen (lite mer) ungefär lika mycket som jag röker upp på två veckor. Ja, jag ”okynnesröker” ganska mycket tyvärr.

Men – 2 veckor. Inget fusk som tidigare, dvs jag har inte rökt på jobbet, men däremot hemma. Stenhård disciplin och fin belöning efteråt.

OCH! Jag tror jag kan lura mig själv i slutänden med att när jag då hållit upp i två veckor och det har varit jobbigt så kan jag hålla upp i två veckor till eftersom det blir lättare vecka tre, fyra, fem … 😉

Rökare är lite lätt dumma i huvudet så det ska nog gå 🙂

Kanske laddar ner den där appen också när jag ändå håller på. Kanske.

Tja!

Kommentera

