Tre veckor

….aaaand counting ner!

Dags för återbesök hos Dr Bra. För att jag är trött. Jo. Jag vet. Det är så. På grund av EDSen. Mina värden är ju skitbra, förutom något högt blodvärde dårå men det är tydligen nåt som går i släkten säger mamma.

Problemet?

Den här tröttheten börjar störa mitt liv för mycket. Visserligen finns det ju folk som tycker det räcker med att jobba, äta och sova men jag håller på att bli deprimerad av det här! Jag orkar ju ingenting! 😯
Det börjar dessutom påverka mitt arbete. Jag försöker ju hitta genvägar och har olika knep för att dels kunna klara arbetsdagarna så bra som möjligt och ta mig hem utan att somna (och därmed orsaka en olycka och därmed bli sjukskriven eller dö på kuppen).

Har funderat länge och jag vill egentligen inte ens lägga fram det som förslag, inte för att jag känner mig misslyckad på nåt sätt utan för att jag gillar pengarna jag tjänar…

Jag ska be Dr Bra om en testperiod på två månader, där jag är sjukskriven 25% bara, dvs en dag i veckan. Tänkte att jag jobbar två dagar, ledig en, jobbar två. Testar jag i två månader ser jag dels vad det gör med min inkomst OCH med min livskvalitet.

Får väl se vad han säger. Jag vill orka träna, jag vill orka åka iväg nånstans utan att behöva vara som död två dagar efteråt i smärtor och framför allt trötthet. Tröttheten gör ju också att jag blir mer mottaglig för infektioner… så ja, det kan vara värt att testa.

Nä, mer kallvatten så jag håller mig vaken resten av eftermiddagen…. Möte om en timme också. Åååh, jag längtar verkligen. Verkligen. Lääängtar… zzzz….

Kommentarer till: "Tre veckor" (8)

  1. Klokt förslag! Man kommer ju ibland till det där förbannade läget när man inte orkar jobba heltid.
    Även om du egentligen inte vill jobba deltid och kommer att sakna pengarna… Men jag tror att du behöver vila. Jag tog nästan livet av mig för att orka jobba 75 % fast både läkare, sjukgymnast och försäkringskassan såg att 50 % var lagom. Jag ville fan inte ge upp och skulle kämpa 😉 Det gick åt skogen.
    Så var rädd om dig!
    Voffsen kommer att bli glad! Och jag hoppas att din livskvalitet blir bättre!
    Kram vännen!

    • Precis, jag ska testa i alla fall, även om jag är motvillig. Det är ju som ett maratonlopp det här, livet alltså, och jag vill kunna hålla ut så länge som möjligt innan jag når mållinjen så att säga. Jag brukar ju säga att det viktigaste man kan göra är att lyssna på kroppen, lätt att säga till andra, svårt att göra själv tydligen.
      Ja, jag hoppas jag kan ha energi till att sy igen! Det vore kul! 🙂
      Kraaaaaaaaaaaaam!

  2. Och även om jag nästan aldrig skriver kommentarer här så läser jag allt! Orkar bara inte skriva.
    Owe kör skiten ur mig haha 🙂

  3. En tips – om du får sjukskrivningen, kolla med en handläggare på FK om den uppdelningen innan du genomför. Se till att ha en riktigt bra motivering!!. Risken är annars att du får påbackning, tanken är nämligen att du ska jobba 25% mindre _varje dag_…

  4. Nemos matte sa:

    Låter som en utmärkt idé. Man ska ju inte vara så trött att man inte orkar leva!

    Man ska vara snäll mot sig själv också. 😉

    • Ja, jag har ju varit lite motsträvig även om jag nånstans inser att jag måste om jag ska undvika att bli helt sjukskriven innan jag blir 50 liksom…

      Jag har tänkt hålla länge 🙂

Kommentera

