Det löser sig

Ja, det gör ju det. I slutänden. På något vis hur som helst.

Har egentligen inga djupare tankar än så just nu. Somnade nio igår kväll, slutkörd efter ett tråkigt möte som drog ut på tiden.

Om min chef skulle fråga varför jag envisas med att flexa och jobba 07.00 till 15.30 kan jag visa hen den här bilden –

wpf_bilköer

Så ser det ut om jag slutar 16.30. Bilden är tagen 17.04 och jag är inte ens halvvägs hem. Det är ingen olycka som skett. Det bara är så då.

Varför är det så jobbigt då? Tja, jag har EDS, och att sitta i köer sliter på leder och muskler vilket gör att jag blir ännu mer trött. Så. Åker jag tidigare slipper jag köerna. Eller ja, jag jobbar i Stockholm och trafiken där är ju.. eh… ja…. ganska känslig för störningar så ibland fastnar jag ju ändå… Gilla läget var det va? 😉

Å vet ni? Det är snart helg igen! Fattar inte var tiden tar vägen men jag gissar att det blir så där när en blir gammal inte gör nåt annat än jobbar, äter och sover….

Nu ska jag äta igen… Åt ju frukost för fem timmar sen! 😯

Kommentarer till: "Det löser sig" (6)

  1. Aa fy fan för trötthet. Jag är också extremt trött jämt pga SLE:n. Spelar ingen roll hur mkt man sover :/

  2. Isch för köer!! Tacka vet jag bussfiler – med tillhörande bussar som går typ från dörr till dörr vart femte minut i högtrafik!!

    • Det vore smutt att kunna åka kommunalt faktiskt men det funkar inte för mig.
      Hos oss envisas dessutom bussarna att strunta i bussfilerna, istället ligger de och stoppar upp bilister på motorvägen. Smått irriterande faktiskt. Men det löser sig, tar i runda slängar 35 minuter till jobbet med bil, dubbelt så lång tid kommunalt. 🙂

  3. Nemos matte sa:

    Om det är nåt jag definitivt inte saknar från Stockholm, så är det trafiken! Jag hade ca 5 km till jobbet och på morgonen (om jag började vid sju) tog det 15 minuter med bussen. När jag skulle hem på kvällen tog samma resa 50 minuter! 😯

    • Visst är det konstigt? På fredagmorgnar brukar det vara mindre trafik, men på eftermiddagen är det mer än vanligt. Fattar inte logiken i det faktiskt… Åker ju liksom samma tid både till och från jobbet. Weird!

Kommentera

