Förebild

Det är lite häftigt när en inser (med hjälp av vänner) att man är en förebild för någon.

Har en kollega som ser upp till mig nåt enormt och tja, allt jag gör och säger är i princip fantastiskt. 🙂

Jag har skrivit om hen tidigare och då känt mig irriterad över att hen beter sig som en kärlekskrank fjortis. Tills jag då insåg att det handlar inte om sån kärlek, det handlar om att personen i fråga ser upp till mig. Jisses vad jag fick omvärdera! Både mig själv och kollegan. Det känns himla häftigt faktiskt.

Det är en helt ny företeelse också, eller ja, jag har i alla fall aldrig märkt av sånt tidigare hos från någon annan person. Coolt!

Men det är nog så, att vi ser upp till människor vi vill vara som? Det gör jag. Vilka ser ni upp till?

 

Å förresten – Ha en underbar fredag!

Kommentarer till: "Förebild" (2)

  1. Åh vilken härlig känsla!!

Kommentera

