Tålamod

Okej, jag tycker det går bra med den här förberedelsefasen till rökstopp.

Har upptäckt hur jag funkar.

När jag röker dricker jag mer vatten (törsten är helt enorm!), magen är uppblåst och ”tjock” och huvudvärken värre.

Mår bättre när jag röker mindre (duuuh!) och det där med att låta bli är inte så vansinnigt svårt. Kom på i morse att jag blir mindre sur och stressad om jag börjar dagen med en Zonnic (”snus” med nikotin) under läppen istället för en Onico (nikotinfritt ”snus”).

Det känns bra och enligt appen har jag nu bara 5 dagar kvar till totalt rökstopp! Whop-whop!

Och eftersom jag med all säkerhet kommer gå upp i vikt så känns det extra bra att jag mår så bra som jag gör när jag röker mindre, det betyder ju att jag kommer ha mer energi till träning! Whoooooooooo!!

Jodå, det här ska gå!

Hur har ni det?

Kommentarer till: "Tålamod" (6)

  1. Bra jobbat! Härligt att det känns så bra för dig att sluta, bara håll ut det sista också.

  2. Klart du fixar det! Jag slutade för 2,5 år sen ungefär.
    Ge dig fan på att du inte ska röka!

  3. Nemos matte sa:

    Står bakom dig och hejar på! 🙂 Du verkar så motiverad och målmedveten så jag tror absolut att det går bra!

Kommentera

