Tips från coachen

Ja, jag har ju en lite coach i mobilen, en ”rökfri-coach” och dagens tips var att varje gång jag känner mig röksugen så ska jag göra nåt annat. Vad som helst utom att röka. Eller ja, det kan ju vara ganska dumt att ta ett glas whisky eller slå nån istället för att röka men ni hajar ju.

SÅ!

Mitt röksug har visserligen minskat enormt så det blir inte så ofta som jag känner den där äckliga krypkänslan i kroppen, men jag klurar lite på vad jag kan hitta på istället. Röksuget sitter ju bara i några minuter så det tar ju lika lång tid att röka som det tar att göra nåt annat…

Avledningsövningar –

  • Drick ett glas vatten, hjälper så där faktiskt
  • Gör armhävningar/situps/squats, haja hur stark jag kommer bli! 😉
  • Lös korsord
  • Spela mobilspel
  • Surfa in på Hemnet och drömma sig bort en stund

Hmm, nu tog idéerna slut. Armhävningar brukar jag ändå göra när jag har ”dötid”, t ex när jag lagar mat och typ väntar på att vattnet ska koka upp eller det är dags att vända på biffarna…

Har ni fler tips?

Sådär, nu är det snart dags för lunch. Sen jobba några timmar och så iväg till Doktor Bra för konsultation.

Mmm, ett tips till, lite allmänt så där – Om man petar på Zonnic-prillan bör man inte peta sig i ögat direkt efter, det svider nämligen…

Kommentarer till: "Tips från coachen" (2)

  1. Gnag på en morot, fungerar även bra mot sötsug.

Kommentera

