Attackerad

Vilken natt! Gick och la mig 20.59 igår, somnade efter typ fem minuter.

Jag går, utan hund, i området där jag bor. Det är mörkt och jag gissar att det är antingen natt eller också mycket tidig morgon. Ur mörkret, runt hörnet på ett av husen, lösgör sig en skugga. En man. Han dyker upp bakom mig men jag ser honom i ögonvrån. Han skriker att han ska våldta mig, sen lägger han sina stora händer runt min hals och klämmer åt.

Jag vill inte dö. Inte så här. Inte nu.

Slår mig fri och sparkar vilt omkring mig. Mannen flyr.

Senare är jag på jobbet, i det ljusa upplysta fikarummet. En kvinnlig kollega talar om att de tagit fast mannen jag misshandlade.

– Men det var ju fel kille du slog, säger hon.

Va? Vaddå ”fel kille”?! Han skulle våldta och strypa mig, jag försvarade mig! HUR kan det vara FEL kille? Det var ju bara vi där i mörkret! Jag såg ingen annan!

Vaknar av att jag är kissnödig men är för trött för att gå upp så jag håller mig.

Nästa dröm är också jobbrelaterad men där minns jag bara fragment. Det som står ut tydligast är den där jävla AIK-flaggan. Och att jag inte nådde upp för att ta den från en av mina kollegor. Han stod nämligen som en stenstod med armarna i kors och log det där leendet han brukar le när han busar. Grejen är att i vaket tillstånd, ”på riktigt”, är han inte så lång och stor. Han är heller inte AIK-are. Mig veterligen är inte de andra två kollegorna det heller. Det de har gemensamt dock är att alla har ordet ”berg” i sina efternamn. Sen var det visst nåt om några kursdeltagare som enligt en kollega (som var ansvarig för kursen) ”dragit sig ur”.

WTF?! Undra vad tusan jag låg och tänkte på innan jag somnade egentligen haha!

Kommentarer till: "Attackerad" (4)

  1. Herre gud vilka drömmar du har, imponerad att du kommer ihåg dem. Jag glömmer alltid mina.

  2. ullebengtsson sa:

    Själv hade jag en mardröm om knölvalar. Ruggig, men spännande.

Kommentera

