Det vänder

Ja, jag vet inte om det är det där glaset vin eller att jag fått prata med min syster idag, men alltså… jag mår bättre idag!

Jo, jag tänker mycket, funderar, grämer mig en stund och sen dyker den där obstinata snorunge-attityden upp igen. Fajtern i mig vaknar och jag känner hur det liksom pirrar i maggropen!

Fråga mig inte var det kommer ifrån, det bara dyker upp när jag som bäst behöver det.

Överlevnadsinstinkt kanske?

Jag behöver min inre styrka för att överleva min sjukdom, överleva mitt liv, inte bara hålla näsan ovanför vattenytan utan faktiskt ligga på rygg i vattnet och njuta av livet.

Jepp.

Jag har varit inne på mina favoritbloggar, läst och inspirerats… ja… se där, bra läsning, samtal med en älskad syster och ett glas vin… det ordnar sig. Det brukar göra det ju.

Ha en underbar helg allihop!

clap

(Bild från cheezburger.com)

Kommentarer till: "Det vänder" (6)

  1. Härligt att du har den inre styrkan och envisheten, man får må dåligt och tycka synd om sig själv ibland men det är bra att du inte sitter fast i det.

  2. Nemos matte sa:

    Man kan ju faktiskt inte vara på topp jämt! 😉 Skönt att höra att det känns bättre i alla fall. Njut av helgen!

    (Älskar meningen ”…inte bara hålla näsan ovanför vattenytan utan faktiskt ligga på rygg i vattnet och njuta av livet”! Så vill jag också göra! 🙂 )

    • Nä precis, ska rådfråga Dr Bra när han ringer nästa vecka 🙂
      Vilar och sover bara. Borde göra en massa saker men orken finns inte. Fixar det sen haha!

      Visst är den skön? Tyckte jag fick till det bra där 😆

  3. Fasen vad härligt att höra!! Kämpa på!!! Det ska banne mig bli bättre, annars tycker jag vi kör en reklamation av det här livet. 😉

Kommentera

