Fragment

Vissa av mina drömmar är så starka och stannar hos mig, ibland i flera år.

Och ibland blir det som inatt, jag minns fragment av de, men just de där små minnesbilderna är så starka.

Hur jag står med min älskade mastiff i famnen, han sover tungt, det regnar ett lätt sommarregn och jag har känslan att jag aldrig kommer hinna med bussen vi väntar på (märkligt egentligen, vi stod ju vid en busshållplats med flera andra…)
Men så plötsligt bryter solen igenom molnen, regnet slutar falla och allting badar i sol. Känslan är så stark, det kommer vara tungt en stund men det ordnar sig. Allting ordnar sig. Jag ser ner mot min fyrbente, trötte hjälte och känner ingenting annat än värme, glädje och kärlek.

Ja… det är känslan som räknas.

wpf_152841

 

Kommentarer till: "Fragment" (2)

  1. ullebengtsson sa:

    Fint och starkt!

  2. Nemos matte sa:

    Det låter ju helt underbart!! 🙂 Är lite avis på att du alltid kommer ihåg dina drömmar… särskilt såna här gånger. 😉

Kommentera

