Dagens EDS

Var hos tandläkaren idag. Lagade ett hål som blivit till pga en tappad lagning. Mmm, en grej till med EDS, tänderna är pissdålig kvalitet.

Överrörlig käke, trångt i munnen (finns knappt utrymme att köra med tandtråd), ett stycke jag-är-fd-tandläkarfobiker-smurf och så en tandläkare som vill göra ett så snyggt jobb som möjligt…

Dålig kombo.

Jag låg och spände mig som fasen i början, sen fick jag bedövning och blev bedövad från pannan ner till halsen, ytterst otrevligt faktiskt.

Men jag fick tanden lagad för en relativt billig penning, 990 spänn. Som hittat..!

Nu värker tanden OCH käken, bröstryggen har låst sig och jag har lyckats sträcka muskler både i ryggen och låren…

Det enda positiva är att det är hockey på tv, jag insåg att min budget faktiskt klarade av en ”överrasknings-tusing” och att jag nästa månad kommer få en ganska skön lön (tack vare extra många jourer varav en är på långfredagen)!

Se där se där!

Snart dags för en Citodon och sen ner i sängen!

Kommentera

