Inställd vila

Mmm, det var ju så. Att jag skulle vila upp mig under påsken.

Det visar sig att jag ska jobba fram till på lördag.

Okej då, det är bara jour. Jag kan jobba hemifrån soffan, men ändå.

Idag är det fram till 22.30, fredag och lördag mellan 9 och 18.

Fina pengar visserligen men alltså… jag vill soooooooooooooooova!

Är det något jag saknar dock så är det jobbet jag hade som djurvårdare. Tänk om jag orkat ha två jobb igen! Saknar det.

Ja, djurvårdarjobbet dårå. Att bara ha en dag ledigt i veckan var lite osocialt men på den tiden hade jag hunden med mig till jobbet också och vi behövde lite egentid båda två haha!

Och just ja, det var ju det här också –

hehe

Åååh! Tänk om jag hade fått göra en sån grej! Moahahaha!

Glad påsk på er! Ät mycket godis, krama nära och kära, skratta och ha det underbart!

(Eller skit i det, whatever makes you happy liksom 😉 )

Kommentarer till: "Inställd vila" (10)

  1. Ha en skön skön Påsk ändå:)

  2. Vad fasen! Men visst, pengar är bra. Hoppas du får lite vila ändå!

    • Ungefär så kände jag också, tyckte fredagen var okej, men sen kom de på att de ju hade tillstånd till ”tysta” arbeten på lördagar så då bestämde de sig för att göra det. På påskafton. Tjena.
      Får åtminstone två dagar helt ledigt. Då ska jag sova. Och nu. Nu ska jag sova.
      Eller ja, jag ska vara skitelak och väcka hunden först, så vi kan gå ut på nattpink men sen, sen ska jag sova! 😀

  3. Jag som ska byta bana i livet borde kanske satsa på djurskötare, jag vill också springa omkring och fråga wich way it went! Fantastiskt roligt! Glad påsk på dig!

  4. GLAD PÅSK!! Hoppas du får vila lite oxå 😀

    Kram

  5. Nemos matte sa:

    Skulle också ha älskat att jobba med djur, det är en gammal barndomsdröm. Att jobba med siffror var ungefär det sista jag tänkte mig, men det gick som det gick, ha ha! 🙂

    • Siffror är kul! 🙂
      Jag har varit himla lyckosam faktiskt, när det gäller arbete i alla fall (minus den där psykopaten jag jobbade för då men det var liksom undantaget haha!)

Kommentera

