Saker man gör

Jag jobbade min sista dag för veckan idag.kyckling-glad-pc3a5sk

Glömde stänga av jourmobilen när passet var slut men men… det löste sig det med.

Dessutom fick jag för mig att dammsuga, städa upp på uteplatsen och eh… sen var det nog inget mer.

Men mamma kom över, den dåren cyklade nästan en mil för finfika och skratt!

När hon cyklat hem tog jag en promenad med den fyrbente och när vi kom in somnade vi i soffan båda två. Helt slut!

Sen att jag har ont i lungorna är lite konstigt men det är väl nån jädra förkylning som bestämt sig för att husera i min kropp ett tag. Som det inte räckte med att jag är trött som satan utan orsak, jag blir ännu tröttare när jag är sjuk. Joråsatte…

Gnälla lite till eller gå och hälla upp en whisky så jag håller käft nån gång? 😉 😛

En Harry Potter-film drar visst igång nu på TV4 också. Dåså, påskaftonspussar och kramgos på er!

 

Kommentarer till: "Saker man gör" (8)

  1. Nemos matte sa:

    Hoppas du får en skön ledighet trots trötthet och eventuell förkylning. Vila sig ordentligt nu!

    Och Glad Påsk! 🙂

    • Ska snart gå och lägga mig faktiskt, imorgon ska jag göra så lite som möjligt och på måndag ska jag bara ladda inför middag med familjen haha!
      Glad Påsk! 😀

  2. Låter som en lugn och skön kväll med en bra film 🙂

    Alla fulla och bråkiga människor verkar vistas i Hornstull i kväll. Det blev bråk på bussen jag åkte med och folk sprang kanonfulla mitt på vägen med. Klungor om 30 pers som skulle festa och gormade som om de druckit flera liter redan och klockan var inte ens 22. Tur man åkte hem tidigt.

    Så kan det gå när det blev en pub i ”hornet”. Rätt glad att slippa pubarna här i Marieberg. Garanterat den lugnaste platsen i stan. 🙂 Bättre att gosa med katten å lata sig med en film resten av kvällen. 🙂

  3. Vilken härlig dag!! Trots vad som måste vara världens längsta jobbvecka…

    Hoppas du sover gott och vaknar till en piggare, friskare och framförallt supertrevlig fortsatt påsk!

    Kramar

    • Började nysa först nu, så det får jag ju vara glad för 🙂
      Men jag har ätit godis och lufsat runt i mjukisbrallor hela dagen så jag ska inte klaga, jag har det bra! 🙂
      Kram!

  4. Jag är övertygad om den välgörande effekten av gnäll!! Så ut med det bara, det blir bara giftigt om det hålls inne!

Kommentera

