Dagdrömmaren

Ja, det är jag det.

Det är nåt harmoniskt över det hela, jag kan skapa situationer, hantera de och överge de på ett ögonblick.

Och kanske är det den där jävla våren men dagdrömmarna är av det lite hetare slaget just nu haha!

Men vad fan, jag kan väl få fantisera lite så där mitt på dagen? Ta en liten paus från databaser och riskanalyser och skit och bara drömma om händer som trevar och läppar som smakar av salt? Vavava?! 😛

En liten stund i alla fall.

Har en kollega som driver mig till vansinne ibland, han är både rasistisk och mansgrisig och tja, inte direkt en favorit. Igår hade han på sig en svart tisha och blåjeans, ovanligt för honom, och helt plötsligt tyckte jag han var snygg!? Jag vill bestämt hävda att det är vårhelvetets fel! Att han dessutom mumlade ur sig att jag var söt fick mig lite ur balans, men det gick över, jag vet ju hur han är.

Annars då?

Ser fram mot långledigheten, att få hämta ut mitt Eleven-paket idag och sova, äta, mysa och ha det bra i kubik i fyra dagar (det är i alla fall planen)!

Bara 2½ timme kvar sen hämta paket och mysa med den fyrbente och så jobba järnet imorgon så dagen fort utav helsicke! Whop-whop!

kitty

Precis så känns det varje morgon när jag lämnar mitt älskade åbäke hemma. Han skiter i att jag går, det är jag som saknar honom så fruktansvärt… Larvigt kanske, men så är det. 🙂

 

Kommentarer till: "Dagdrömmaren" (4)

  1. Vår + hormoner = vårflirt 😀

    Visst saknar man gosiga missen när man inte är hemma. Själv ligger jag med datorn på magen å gosbollen sover liggandes på mina ben.

    Besöket på Klinisk genetik gick bra men det blev för svårt att ställa diagnos. Så vid nästa besök i höst ska min syster med samt att vi ska ta med foton på icke levande släktingar samt försöka få tag i journaler vilket kan bli svårt när man inte har personnr. Dock vet jag på vilket sjukhus de vårdades.

  2. Underbart med hund, vi håller just nu på att kolla upp alla regler för att ev. adoptera en liten hund till sommaren. Jag saknar att ha hund så det är dags igen!

    • Ååh! Jag är liksom halv utan hund (provade 6 år innan jag skaffade min nuvarande nämligen) så jag hoppas det inte är för krångligt och att ni får ta hand om en liten fyrbenting till sommaren 🙂

Kommentera

