Två själar en tanke?

Äntligen! Han ringde idag, min kära Dr Bra 🙂

Han sa att ”tja, du får ju ta det här som oroande eller betryggande men jag tänker mycket på dig. Jag ligger på kvällarna och tänker ‘Vad fan är det för fel!?'”

Haha! Great minds think alike heter det va?

Ytterligare bevis på det – Han skickar remiss till en neurolog.

Han kommer dessutom använda mina egna ord i remissen. Han sa också att de brukar vara både snabba och noggranna. Älskar’t!

Förhoppningsvis får jag tid till juni?

(Här var det nåt mer jag skulle skriva men naturligtvis har jag glömt bort det. Det tog ungefär en millisekund. Det brukar göra det nämligen)

Oh! Just det! Jag vädrade min oro över att allt bara sitter i mitt huvud, att jag på något sätt framkallar allt det här själv, att jag slösar bort vår tid. Men alltså, min Dr Bra kallas som han gör av en anledning, han vill utesluta allt annat först, innan han skickar mig till psykolog. Jag försöker fundera själv, vad som skulle kunna göra att jag i så fall mår som jag gör, men jag hittar inget. Än. Jag letar vidare. Jag vill inte ha fler diagnoser nu. Faktiskt. Det räcker med de jag har…

Dagen har varit väldigt bra faktiskt, förutom att jag är så enormt trött men alltså, det är ju inget nytt. Snarare skitgammalt och astrist men som sagt, den däringa våren, den gör saker med min kropp. wpf_191152-1

Och andras också tydligen, hähä!

Mina ”flört-kollegor” är charmiga, omtänksamma, snälla och såna där som man skulle ta hem till mamma på ett ögonblick! Om det inte vore för den lilla detaljen att de är antingen gifta eller sambo.

Nåja. Det blir ännu lite roligare att gå till jobbet just nu 😉

Plus det faktum att min personalchef nu äntligen gått på föräldraledighet. Jag mår sååå mycket bättre!

Så där ja! Eftersom mina vinglas är så små så tar jag mig ett glas till, jag är ju liksom ledig fram till på fredag klockan 07.00 och sen jobbar jag till 22.30. Meeeen jag får ju åtminstone lördag och söndag helt ledigt, gilla läget peeps! 😉

(Bilden är för att jag ville visa en av färgerna på de två nagellack jag köpte, typ metallicgrön, sjuuuukt snygg!)

Kommentarer till: "Två själar en tanke?" (6)

  1. Härligt med en läkare som tar din upplevelse på allvar! Lycka till, hoppas du får hjälp snabbt. Att leva med en såndär trötthet är hemskt, jag hade det i ca 6 månader innan de upptäckte hypothyreos och kunde sätta in mediciner, ingen läkare reagerade på att jag bara var lite trött.

    • Nej, det är helt värdelöst att vara så här trött jämt!
      Hoppas neurologerna kan hitta orsaken.
      Jag vill vara pigg, kunna träna igen, saknar det mer än jag trodde faktiskt..

  2. Men gud vad skönt att komma vidare i processen. Och en klapp på axeln till den där Doktorn. Har de uteslutit borelia?

    • Ja, proverna visade att jag varken haft eller har borrelia. Lite besviken blev jag. Hade varit bra med borrelia, då hade ”allt” löst sig med en kur antibiotika men men, bara gilla läget och hänga med. 🙂

  3. Din läkare är mån om dig och vill utesluta allt så se det positivt. Det där med trötthet är ett gissel. Något man gärna vill vara utan.

    Så fina dina naglar blev 🙂

    Trevlig helg 🙂

    • Ja, jag skulle nog säga att det är nära att jag älskar honom. Han är helt fantastisk!
      Precis! Skulle väldigt gärna slippa den här tröttheten, den stör min vardag!

      Åh tack! Ska måla på nytt till nästa vecka 🙂

      Hoppas du får en underbar helg!

Kommentera

