Saker man vet

Man vet att det var längesen man hörde av Nemos matte (härefter kallad NM) när man drömmer om henne! 😀

Igår natt drömde jag om NM.

Vi var på Gotland och hon bodde i ett skjul ute på en landtunga. Jag minns att skjulet var fullt av ”skräp”, alltså muttrar, verktyg och en gammal stationär dator med kaffefläckar på sig. Den var helt prickig  av kaffestänk. Minns inte vad som sas om just det men det skulle tydligen vara så, ingen idé att göra rent. Jag tänkte på hur det lilla verktygsskjulet kunde vara plats för ett hem men NM sa att det minsann innehöll allt hon behövde.

Vi plockade med oss några verktyg och delar (till en bil??) och gick ut. Det blåste. Minns att hon låste skjulet också. Det var nog höst och jag sa drömskt att ”hääär skulle jag vilja bo!”

”Jo”, svarade NM. ”Men det blir lite jobbigt när turisterna kommer”.

Jag förstod precis vad hon menade, folk överallt, folk som invaderar, folk som tar sig rättigheter och som kliver in i ens personliga sfär.

Plötsligt dök NMs föräldrar upp. De såg märkligt nog ut som föräldrarna till en gammal klasskompis till mig så jag tittade på NM. Jepp. Nu var det inte NM längre, det var AK, min klasskompis från mellanstadiet..

 
Kan vara möjligt att jag saknar NM en aning. Men ofta när jag tänker på henne så dyker hon upp här i bloggen, så jag håller tummarna!

Hej svej å hare bra allihop!

Kommentarer till: "Saker man vet" (2)

  1. Nemos matte sa:

    Nämen! 😀 Känner mig sjukt hedrad av att t.o.m. dyka upp i dina drömmar!

    (Nemos matte är aldrig långt borta… även när hon av olika anledningar inte orkar ta sig samman och kommentera så läser hon alla dina inlägg. 😉 Med stor behållning.)

    Ha en skön söndag! 🙂

Kommentera

