Mystiskt

Var på cellprovtagning idag. Tur det var gratis! Fatta deras timpeng annars liksom, var därinne max 5 minuter haha!
Snabbt och lätt liksom.

Fick återigen höra att det ser sååå fint ut därnere (kan ju bero på att just den delen av min kropp inte eh… används så ofta haha!)

Vaknade med migrän i morse men jag kände ändå att jag var tvungen att pina mig iväg till provtagningen. Dels för att jag inte har mens, dels för att jag inte har jourvecka och dessutom för att OM det skulle vara några cellförändringar så kanske det kan förklara min enorma trötthet tänkte jag.

Men nähä, troligtvis inte. För jag är ju ”sååååååååååå fin” i underredet… joråsatte…

Undrar just när kallelsen till neurologen kommer?

Hamnade ju på en MS-sida när jag skrev in ett par av mina mest uttalade symtom och alltså, det vore skönt om de kunde utesluta det (och liksom komma på att jag bara behöver en dos antibiotika eller nåt)

Pratade med barnmorskan om tröttheten som är så enorm och hon såg lika konfunderad ut som Dr Bra brukar göra. Så mystiken tätnar, vad i helvete är det för fel!?

Men!

Grejen är att så länge jag inte vet vad som orsakar tröttheten kan jag lika gärna skita i att fundera och bara gilla läget.

Så. Då gör jag det då.

Gillar läget, anpassar mig och härdar ut. Jag börjar bli himla bra på det nu. Och alltså, EN fördel finns det ju med tröttheten, jag somnar så himla gott på kvällarna! Det är en ren njutning att krypa ner under täcket och sluta ögonen.

Visserligen var jag skitförbannad när jag vaknade i morse, drömde om mina favoritpersoner i mitt liv; mamma, lillebror, Ohana-syster och svägerska. Sen var hundarna med på ett hörn också.

Det som gjorde att jag vaknade förbannad var att i drömmen stod samtliga runt mig när jag skulle laga mat. De hade åsikter om ALLT och ifrågasatte varför jag gjorde si eller så. Perkele liksom! 😆

Tur att jag bara drömde.

Nu dags att vila igen!

Kommentarer till: "Mystiskt" (5)

  1. Haha, vad betyder det att det är sååå fint där nere? Och vad svarar man på det? Tack, jag lägger mycket tid på att hålla ordning!

    • Ingen aning, men jag blir alltid lika perplex när jag får såna kommentarer (ja, det har hänt förut). Tex gynekologen som glatt utbrast ”Men oooh vilka fina äggstockar!”
      Eh?! ”Jomen tack serru, jag kör äggstocksworkout två gånger i veckan och service en gång i månaden” eller va?

  2. Tacka sjutton att du e trött om du kör äggstocksworkout 😀 😀 😉

  3. Haha, det kanske borde bli en raggningsreplik: ”Bara så du vet är jag såååå fin där nere!” 😉

Kommentera

