Vem ska man tro på?

Den ena säger si, den andra säger så, i mitten står jag och dr Bra och kliar oss i huvudet…

Neurologen kanske hittar nåt, kanske inte. Om hen inte hittar nåt så gissar jag att det hela beror på EDS:en.

Glutenintolerans pekas ut som en bov till mina talsvårigheter, min trötthet och mina kraftiga domningar av en annan.

Dock har jag ju gjort en gastroskopi för att utesluta just det så jag vet inte jag.

Vem vet, allt kanske bara är EDS.

Fan vad jag skulle vilja ha Katta här nu! Med sina kloka ord, sina råd, sin kärlek.

Blir det verkligen så här med EDS? Ska det vara så här nu? Att jag inte orkar annat än äta, jobba, sova och gå ut med hunden? Precis så som dagens regering vill visserligen. Men då tycker jag att jag ska få nån liten bonus åtminstone, för att jag är så jävla duktig!

Jag kan tydligen inte bli sjukskriven heller. Och ärligt talat vill jag egentligen inte. Inte helt i alla fall.

Men som vanligt, jag vet inte vad problemet är, jag kan alltså strunta i att spekulera, det ger ingenting.

Ta’t lugnt, se fram mot helgen, dricka lite vin, käka gott och vilavilavila!

Kommentarer till: "Vem ska man tro på?" (6)

  1. Fortsätter de undersöka? Eller är neurologen klar nu?

    • Har inte fått kallelse till neurologen än, men remissen är skickad. Försökte hitta hur lång väntetid de har men hittade ingenting. Gissar på ett par tre månader så… gilla läget under sommaren bara och sen lite till. Tar lång tid att få utredning i vården nu för tiden tyvärr.

  2. Nemos matte sa:

    Förstår hur jobbigt det måste vara… man vill ju gärna få ut lite mer av livet än så. 😦

    Lite nyfiken blev jag på varför glutenintolerans påverkar talet?

    • Det undrade jag också, försökte googla (brukar kallas The Google Queen men här gick jag bet) och hittade ingenting direkt. Det lilla jag hittade var att gluten på något sätt påverkar nerverna i hjärnan och därmed också talet..? Ska kolla vidare på det när jag är lite piggare (min hjärna klarar inte att ta in information när jag är så här trött..)

  3. ullebengtsson sa:

    Är det ok att rekomendera en bok? Ett sötare blod av Ann Fernholm.

Kommentera

