Livets glädjeämnen

När det liksom är tungt och jobbigt och jag känner att jag bara vill lägga mig på golvet och skrika och gråta, tja… då letar jag ännu hårdare efter de där små guldkornen.

Som att mysa lite extra länge med hunden innan jag går till jobbet, skruva upp volymen på radion när de där ”glad-låtarna” spelas (Vinyl 107 har en hel del såna) och så det här.

En av mina absoluta favoritsysselsättningar –

wpf_062957

In i dimman! Jag älskar den här ön! Tur jag inte hade nån bakom mig, det hade nog blivit lite sura miner då… körde typ … inte alls haha!

Mamma brukar kommentera hur jag håller ratten men alltså, om jag håller handen uppe på ratten får jag mjölksyra efter en stund och det gör ont.

wpf_063024

Skönt! Men jo, beroende på väglag, väder, trafik och tidpunkt på dygnet så kan jag faktiskt hålla båda händerna på ratten 😉

Fredag igen. Herregud vad tiden går fort, snart är jag pensionär! 😆

Kommentarer till: "Livets glädjeämnen" (5)

  1. Jag brukar också hålla i ratten sådär! 🙂
    Måste också börja leta guldkorn, behöver verkligen det

    • Skönt och avslappnat 🙂
      Guldkorn kan vara svåra att hitta (de är ju så förbaskat små!) men med lite övning så, hoppas du hittar massor!

  2. Finns det något underbarare att höra koltrasten utanför fönstret och sen när man går ut så ser man en liten igelkott. 🙂 Djurlivet flödar här i stan 🙂 Ibland ser man ekorrar med. Å spindlar ska vi inte tala om för de verkar stormtrivas här :s

  3. Nemos matte sa:

    Du är min förebild när det gäller att hitta guldkorn!

    Håller med, fattar inte vem som snor mina veckodagar!? Det verkar alltid fattas ett par.
    Ha en extra underbar helg! 🙂

    • Övning ger färdighet vettu! 😉 Tack!

      Visst går det fort?! Det sägs att tiden går fortare när man blir gammal men alltså, det kan ju INTE stämma på oss i alla fall, vi är ju knappt torra bakom öronen hehe! 😀

      Det samma till dig! ❤

Kommentera

