Jepp. Hemma idag. Jobbar lite men ligger mest i soffan och kvider. Idag gör det ont. Högerbenet släpar men vänsterbenet hänger med på noterna idag i alla fall (får ju liksom vara glad nåt då). Dessutom har smärtan från ländryggen letat sig uppåt, värry oskönt faktiskt.

Ringde neurologen, kom fram på en gång. Vad glad jag blev!

En liten stund åtminstone.

Remissen har kommit men inte blivit bedömd. Sjuksköterskan jag pratade med lät inte ett dugg hoppfull om att jag skulle få vänta kortare än 20 JÄVLA VECKOR! Dessutom sa hon att eftersom jag haft problem så länge (eh..? Va? Länge?!) så är det inte troligt att jag blir prioriterad. Tvärtom lät det som att remisshelvetet skulle skickas tillbaka till Dr Bra så han skulle utreda vidare.

Ursäkta men alltså, varför i hela helvetet tror de att han skickade remissen för från första början!? Vavava!?

Humöret sjönk, började känna den där paniken över att börja om från början, inte bli trodd och i slutänden skickad till psykolog för det ”sitter nog i huvudet”… Ibland undrar jag men avfärdar lika snabbt.

Sen fick jag ett skitdrygt svar från min hyresvärd på en fråga jag ställt om min uteplats.

Höll på att börja grina inne på Apoteket när jag skulle hämta ut medicin, dels för att jag hade så ont och dels för att allt kändes så hopplöst.

Känns fortfarande hopplöst men så är det ju så här att eftersom jag inte vet ett skit om vad den där neuro-läkaren tänker göra så ska jag sudda bort Fan som jag målade på väggen och njuta av att jag –

  • Faktiskt inte har sååå ont längre
  • Har en snarkande mastiff bredvid mig, 40 kilo kärlek! Inklusive dräggel.
  • Smet in på Willys efter Apoteket och köpte lite choklad, mmm… Lindt! 😉

För att sammanfatta dagen då… The hits kept coming men alltså, de får väl göra det då. Ibland. Då och då. Jag reser mig (om än med möda hehe!) igen, borstar av dammet och stapplar vidare i livet.

Tjabba!

Kommentarer till: "Nämen ös på bara…" (15)

  1. Som vanligt då… skyller alltid på att det e psykiskt eller övervikt :s Dags att byta ut vårdpersonalen tror jag.

    Kram på dig!

  2. Det är ju fruktansvärt, hur tänker de när de säger att eftersom du varit dålig så länge måste du vänta ännu längre på hjälp? Är inte lång sjukdom ett skäl att få tidig hjälp?

    • Näe, hon sa att jag i så fall fick åka in akut men alltså, jag kan fortfarande gå så jag väntar tills jag inte kan det. Verkar som de väntar in i det längsta, eller så finns det vansinnigt många patienter med neurologiska symtom som är värre än jag (vilket i sig är ganska skrämmande).
      Tänkte testa att knöla på mig mitt höftbälte imorgon och se om det blir bättre med stabiliteten åtminstone.

  3. ullebengtsson sa:

    Tufft besked :-(. Det måste ju finnas nåt sätt.

  4. Vet hur det är med smärta. Skickar en stor kram

  5. De tror nog att det bara e ett diskbråck å då e de inte bråttom. Det måste vara orsaken till att de vill att din husläkare utreder mer. De vill gärna att man är utredd ordentligt att man har kört hela nacke, rygg och bäcken i magnetkameran. Be din doktor om en remiss om det inte är gjort tidigare. Vänta inte utan ring i morgon.

    Höftledsbältet eller SI bälte som det så fint heter funkar mot dålig balans. Jag använder det flitigt dagligen. Du kommer känna obalans från ditt högra ben fortfarande men bältet underlättar.

    Gör nu så här om dom ska fatta på neurologen: skriv ner alla symtom och skicka med snigelpost fort som sjutton. Jag gillar inte alls tanken att du får mer problem. Annars åker jag dit å tar med mig marmorkaveln…

    Jag har fått tjata och hjälpa vänner många gånger. Är tacksam för min utbildning till undersköterska men borde studerat till läkare istället :s

    • 😀 Jag beställde faktiskt ett nytt bälte igår! Hoppas det kommer fortare än kvickt, mitt gamla är typ 15 år gammalt.
      Har god hjälp av mamma när jag inte orkar bråka själv så jag känner mig trygg 🙂

  6. Men för i sjuttsingen!! 20 veckor!!! Grrr… Och alltid det där ”jamen du verkar ju ha humöret uppe så då kan du gå ner i prioriteringen”. Du har en helt grym kämparanda!!

    • Undrar just vad som hände med vårdgarantin… jaja, får väl se om det dyker upp nåt brev snart (eller om Dr Bra ringer och låter alldeles trasig, skönt i alla fall med en läkare som bryr sig!)
      Ja, jag försöker hålla humöret uppe för jag tänker att ingenting blir ju bättre av att jag gnäller, även om jag gör det ibland, för att liksom inte ruttna inifrån av bitterhet haha!
      Tack som attans för dina ord, de värmer!

  7. Nemos matte sa:

    Håller med övriga och tycker det är helt ofattbart att man prioriteras ner för att man haft besvär länge..!? Tänker de att då har man vant sig..? Man tar sig för pannan… Det är ju tur att du har hittat Dr Bra i alla fall.

    Finns inte mycket jag kan säga, men skickar en styrkekram och önskar dig det bästa!

Kommentera

