Glömsk virrpanna

Joråsatte… minns ingenting just nu känns det som. Hade ett inlägg, en rubrik, ett syfte, men nä, det försvann. Attans!

Nåväl.

Gissar att jag skulle försöka mig på ett något mer positivt inlägg än de senaste haha!

En positiv grej är att jag var tvungen att avboka morgondagens tandläkarbesök hähä! Det var bara undersökning så det är ingen panik. Att gå till tandläkaren är inte direkt min favoritsysselsättning om man säger så…

En inte så positiv grej är att jag hade svårt att ta mig hem igår, det är en rätt olustig känsla att köra bil när man inte känner av benen ordentligt…

En positiv grej från gårdagen är också att det där med flörtiga kollegor… det är fina grejer det! 😉 Nomnomnom! Tänk om jag kunde få hångla upp åtminstone en av flörtkollegorna mot en vägg haha!

En positiv grej med dagen idag är att den kommer bli i princip helt chefsfri, värry najs!

OH! NU kom jag på vad det var jag skulle skriva från början! Så här skulle det vara –

Två sidor av samma mynt

Ibland kan jag låta väldigt positiv trots allt och ibland kan jag låta väldigt negativ. Det beror helt på hur man läser och ibland vad jag väljer att fokusera på. Vill jag gnälla av mig så gör jag det (även om jag oftast misslyckas med att inte klämma in ett skämt eller två), vill jag peppa mig själv och inte gräva ner mig i skiten så gör jag det också.

Ibland kan jag ha för avsikt att skriva ett neutralt inlägg som lutar åt det positiva hållet men det intressanta är att se hur den som läser reagerar. Det är jättenyttigt för mig, inte för att jag tänker ändra på mig själv som person för att passa in i någon annans mall, utan för att jag tycker om att skriva och jag har för avsikt att någon gång bli publicerad. Och då kan det ju vara av värde att veta hur mina ord uppfattas. De ord jag väljer, hur speglas de i någon annans ögon? Mmmm, ord är intressant, människor är intressanta. Kombinera de två och du har ett lyckat resultat.

 

Ja, nåt sånt var det jag skulle skriva. Nu for jag iväg åt ett helt annat håll än jag tänkt men tja, det brukar ju bli så…

Bjuder på en bild från morgonens hundpromenad, strax efter klockan 05.00 i morse –

_wpf_052154

Kommentarer till: "Glömsk virrpanna" (6)

  1. Hubba hubba hubba… Hångel mot väggar är de bästa formerna av hångel! Åh, det hade varit jätteintressant att läsa en bok av dig! Och tack vare bloggen har du ju redan en mängd material färdigt. 🙂

    • Hähä! Jepp, hångel is da shit!
      Åh tack! Ja, jag har haft planer på att ge ut hundens blogg i bokform men det vette tusan, kanske är mer som en barnbok haha!

  2. Hihi! Eller en bok om intrigerna på jobbet 😉

    Angående gnäll… Det människor skriver om e deras verklighet. Så även om det verkar vara gnäll så e de ju något denna person upplever oavsett det e bloggaren eller den som läser. Jag tycker inte någon gnäller när man berättar hur man har det. För det e så livet ser ut för den personen. Så om någon påstår att du gnäller så håller jag inte med alls. 🙂

  3. Gnäll på du, det är nyttigt! Kommer det nte ut i bloggen så ligger det kvar och gror och till slut kommer all samlad trötthet och frustration ut på helt fel ställe. Vi lyssnar gärna på ditt gnäll här så kör hårt!

Kommentera

