Kortisar

Börjar bli lite trött på det här, hade en idé till ett inlägg igår kväll. Minns absolut ingenting av den idag haha!

Allvarligt? Varför får jag alltid de bästa idéerna när jag ligger i sängen och inte orkar… OH! Kom precis på en världsabra idé! Jag har ju appen ”Sleep Talk Recorder”! Då är det ju bara babbla ut idén jag har! Whooohooo! Shit vad smart jag är!

Men eftersom jag inte kommer ihåg vad det nu var som var så jädrans smart och kul igår så tänkte jag göra en kortis-lista, men bara med bra saker, det är ju ändå fredag å allt. 🙂

  • Mejlade ut till kollegorna att ”vår bonde” kommer med honungsleverans idag. Rubriken? ”Hey honey!” Det resulterade i besök på rummet av en kollega haha! Jag älskar att vara ordvirutuosen på jobbet!
  • Fått ego-boostar hela veckan i och med att jag dels blivit bättre på att avläsa kroppsspråk och dessutom fått höra rakt ut hur bra jag är 😀
  • Det känns som sommaren är på väg ordentligt nu! Att jag sen svettas som ett litet as är ju mindre skojigt men det ger sig. Tänkte nämligen raka benen i helgen så det blir regn på måndag haha!
  • Mina 40 övertidstimmar förra månaden gav en fin lön den här månaden
  • Och med de ”extra” pengarna ska jag unna mig en shoppingtur på Kicks.

(Lååång paus eftersom jag kom på att det är löneförhandlingar nästa vecka och jag har ännu inte lämnat in mitt lönekrav, måste fixa det först)

Ojsan. Råkade visst äta lunch däremellan också.

Det verkar banne mig som jag inte har nåt mer att säga just nu, så….

Trevlig helg!

(Sitter med en påse Polly Bilar och en kopp stark kaffe som efterrätt, njut ni också vettja! Typ asamycket! Ni är värde det, det är jag säker på 😉 )

Kommentarer till: "Kortisar" (5)

  1. 40 timmar övertid!! Det är ju en hel extra vecka som du jobbat in! Jisses, jag blir trött om jag har två timmar övertid på en vecka. 😉

    • Hehe, ja det är en del. Men det är mest jourtimmar så det är inte så betungande. Den här månaden blir det typ 65 timmar, dygnet-runt-jour nästa vecka. Kaaa-ching! 😉
      Brukar jobba i horisontalläge i soffan då så det är inte så synd om mig haha!

  2. Jag saknar verkligen mitt gamla jobb och känslan att få en lön, värkande armar efter shopping när man sitter på ett café och dricker vuxenvälling 😀 😀 Det som e kvar är värkande armar plus kropp å dricka vuxenvälling på café. Shoppingen får vänta tills man nån gång kan jobba igen. För att inte tala om en kall öl på uteserveringen en varm fredagseftermiddag. Vad jag vill säga är njut för sjutton 🙂 🙂 Så fram med grillen å ta en kall öl 🙂

  3. Nemos matte sa:

    Jobba i horisontalläge låter inte helt fel. Inte kassaklirr heller 😉

    Hoppas du har en ovanligt njutbar helg! 🙂

    • Jodå, får ju se saker och ting positivt liksom. Sol och värme och mys!
      Snart ska jag ta en Citodon och krypa ner i sängen. 🙂

Kommentera

