Dagens dilemma

Eller kvällens kanske…

Har ju haft sjukt svårt att gå den senaste tiden, i dag har jag kört bil och handlat lite. Benen hängde med bra tyckte jag, släpade bara lite och jag gick långsamt.

Gångproblemen genererar ingen smärta. I dag har jag kunnat gå ordentligt men (ursäkta att jag skriker) SATAN I HELVETET vad ont det gör i benen! Alltså ursäkta men vad faaan!?

Från bäckenet och ner i tårna… gaaah!

Citodon till natten alltså.

wpf_131544-1Min kropp alltså… snygg men dum. Jag förstår mig inte på den.

Har legat ute i solen en stund i dag också. Med mina håriga ben. Orkade inte raka de. Eller ja, jag tänkte jag skulle testa att vaxa benen i år, för ett mer ”hållbart” resultat liksom.

Men alltså… vilket jäkla meck! Och vilken TID det tog! Herregud… näe, jag min lilla rastlösa själ orkade inte hålla på och kladda mer än fyra remsor sen åkte hyveln fram. Swoooosch! Färdigt! 😀

Joråsatte… nu dags för nattaprommis med odjuret, Citodon och så sängen.

Kommentarer till: "Dagens dilemma" (9)

  1. Om det är nervvärk du har hjälper in Citodon. Be att få Gabapentin i stället, det är det enda som lindrar för mig..
    Skit i att vaxa benen, vem ser skilladen??
    Kram

    • Det funkade fint med Citodon, förutom att benen domnade fullständigt. Men de gjorde inte ont i alla fall 🙂
      Med mina vita ben och svarta hårstrån så syns det, men du har helt rätt, ingen som bryr sig utom möjligtvis jag då haha!

  2. Det är ju helt galet! Och ja verkligen, vem sjutton orkar raka benen! Jag tänker att lite hår kanske hjälper till att ge intrycket att de är aningen brunare. 🙂 Alla ursäkter är bra ursäkter.

  3. Helt klart nervsmärta. Använder också Gabapentin kombinerat med Citodon. Citodon hjälper mot den lokala smärtan och Gabapentin mot det som strålar ner i benen. Fick detta utskrivet av smärtkliniken och det fungerar bra på mig förutom att jag får högt blodtryck så det blev blodtrycksmedicin med.

  4. Nemos matte sa:

    Men det är väl typiskt att ett problem avlöser ett annat..! Sköt att citodon funkar i alla fall.

    Här rök vinterpälsen för ett tag sen och under helgen har jag t.o.m. lyckats få lite solbränna på benen! Eller åtminstone solsveda… 😉

    • Jepp, jag älskar Dr Bra för att han skrev ut de från första början.

      Haha! ”Vinterpälsen” 😀
      Jag blir lite rosa och sen vit igen… knappt nån färg alls men det är skönt (en stund) att ligga ute i solen 🙂

Kommentera

