Envis

Ja. Jag är envis. Dessutom är jag plågsamt medveten om hur det är att vara patient i dagens Sverige. Man måste tjata. Tjata tjata tjata, för att få vård över huvud taget.

Nu är det ju inte direkt vård jag är ute efter i första hand i nuläget, det är en bedömning av min remiss som Dr Bra skickade till neurologen för drygt en månad sen. Jag har ringt TVÅ gånger, ingen av gångerna har min remiss ens blivit tittad på av neurologerna.

Idag sa sjuksköterskan att hon personligen skulle lämna remissen till en av läkarna som skulle titta på och bedöma den så fort som möjligt (fatta att jag älskar serviceinriktade människor!)

Så. Jag väntar väl lite till då.

Jävla skit.

Mår illa idag igen. Fick panikrusa in på toa igår kväll men fick inte upp nåt, sov med hink bredvid sängen… Att jag mår illa nu kan visserligen bero på två saker, jag har druckit sjukt mycket kaffe redan och en kollega som tyvärr varit tvungen att sitta nära mig luktar INTE gott. ALLS.
Har märkligt ont på baksidan av ryggen, vid höger njure, oskönt värre. Har haft i några dagar nu men det är nog bara muskler som överarbetat sig (EDS är skojigt, man ”hittar” nya muskler som kan göra ont av okända anledningar titt som tätt nämligen 😛 )

Mmm…

Bra saker då?

Tydligen är det ”kortvecka” den här veckan, najs!

JAG luktar gott! 😉 (Bonbon av Viktor & Rolf)

Solen skiner redan

Det tog bara 32 minuter till jobbet i morse, trots idioter på vägarna haha!

Får snart paket från Stoff&Stil så jag kan sy en (till) kjol 🙂

Tja, det finns en hel del grejer till men jag lugnar mig med det, tjabba!

Kommentarer till: "Envis" (8)

  1. Det är ju inte klokt att man ska behöva vänta så länge på att få hjälp, att man dessutom själv måste ringa och tjata är ju rent vansinne. Snacka om ett samhälle där man måste vara frisk för att orka vara sjuk.

    • Ja, det är tyvärr verkligheten numer. Tur jag har en ko-lugn mamma som kan förvandlas till tiger om det behövs också 🙂

  2. Men herregud, kan de få röva ur vagnen och göra en ordentlig bedömning! Kämpa, kämpa på!!

  3. Mormor har alltid sagt ”man måste vara frisk (och verbal) för stt kunna vara sjuk”… Vansinne!

    Kram

  4. Jag tycker det e helt galet att du ska ha det så här. Själv anser jag att remissen ska ge förtur ifall du behöver mediciner som bromsar förloppet. Alla fula ord och tankar behåller jag själv. Kram!

    • De fula orden får du spara, vem vet om de behövs i ett senare skede? 🙂
      Kan ju hoppas vi slipper, även om det är skönt att svära så det osar ibland haha!
      Håller tummarna för att jag får en kallelse, då kan jag börja ringa och jaga återbudstider nämligen 🙂

Kommentera

