Mera märkligheter

Alltså, det är så mycket hat och dumhet på nätet nu att jag blir helt matt. Hur jävla dumma i huvudet är folk egentligen??

Tänker främst på det hat och de hot som riktas mot feminister, bland annat Lady Dahmer.

Stackars små män som inte klarar av att argumentera med kvinnor. Istället hotar de att mörda, våldta och misshandla. Sen undrar de varför kvinnor är rädda för män… jeez… dumhuvuden..

Men det var egentligen inte det jag skulle skriva.

Det var en sån där typiskt ”tjejig” grej 😉

Vikt.

Jag har gått upp i vikt. Jag vet varför. Jag kan ju inte träna längre, knappt gå ordentligt, och det stör något så infernaliskt. Jag älskar ju att träna!

Jag tycker fortfarande att jag är dösnygg men alltså, jag vill vara, och känna mig, stark!

Mina lårmuskler har minskat men det verkar som om armarna fortfarande hänger med så att säga… 😉

wpf_170328

Gissar att det beror på att den där fyrbente hjälper mig genom att titt som tätt gör utfall mot diverse hundar i olika storlekar…

Han är snäll han, hjälper matte att träna armarna.

Även om mina muskler i armarna snabbt tröttas ut och helst bara vill vila.

Det som är äckligast med benen är att jag inte känner de så jag stampar fram nästan. Ibland känns det som om knävecken fryser samtidigt som resten av benen är helt avdomnade.
Det är lite märkligt, benen ”känns inte” men jag kan ju fortfarande stå och gå liksom. Värry skum känsla.

Jaja, om jag inte fått nån kallelse på måndag så ringer jag neurologen på tisdag. Igen.

Nu ska jag försöka vila lite.

Hoppas ni har en skön helg!

Kommentarer till: "Mera märkligheter" (8)

  1. Vet hur det känns när kroppen inte vill det en själv vill riktigt 🙂 Trevlig helg!

    • Visst är det störigt?!
      Jag kanske lär mig acceptera det så småningom, men just nu vill jag inte, jag är lite obstinat på det viset 😉

  2. Också jag vet hur det känns att inte”ha” ben. Men mitt beror på ryggen och nervsmärtor i benen. Alltså de värker, men finns inte, om du förstår hur jag menar. Sedan min rygg blev sämre och jag nu går med rollator från att ha gått minst en mil om dagen, har rumpan och benmuskler nästan försvunnit. Har minskat 3 storlekar på byxor! Nu är jag övertung, så att säga. Hopplöst!
    Hoppas att du snart får kontakt med neurologen! Du har väntat länge nu …

    • Fy vad jobbigt! Än så länge klarar jag att gå utan permanent stöd men det är lite läskigt att gå när man inte känner benen direkt faktiskt…
      Ja, jag vill åtminstone ha svar på om de kommer ta emot mig eller inte (tror dock på negativt svar, att de skickar tillbaka remissen till Dr Bra)
      Hoppas du får en skön helg!

  3. Dessa ynkliga töntar till män som behöver ta till hot eftersom de inte har ett uns av argumentationsförmåga. Usch!
    Bra där, ring dem!!

    • Jag är förbluffad över hur många män som liksom inte ser sakfrågan utan bara skriker – ”INTE ALLA MÄN!”
      Zzzzz…

      Jupp! Jag har lagt in det i mobilen så jag inte glömmer 🙂

  4. Som en kompis sa… vem sjutton behöver träna i gymmet när man har ett gym på fyra ben?

    Tänkte på det här med hot och nätmobbing. Tycker folk e löjliga som håller på med det och önskar att dessa typer blir vuxna nån gång.

    För övrigt…

    Kallelse på måndag
    Du slipper ringa på tisdag
    Å jag slipper åka med brödkaveln till sjukhuset på onsdag

    😀 😉

Kommentera

