Absurt

Det här –

sluta

Och män ba’ – ”Kvinnor våldtar ju också! Kolla! STATISTIK!”

Ni vet den där meningen i princip ALLA män drar så fort de hör om ytterligare en kvinna som blivit våldtagen?

”Jag känner en som blev anklagad för våldtäkt en gång, tjejer bara SÄGER att de blivit våldtagna när de ångrar sig efter ett one night stand”

Då har jag lust att skrika – ”INTE ALLA KVINNOR!!”

Undra varför de inte ser hur absurt deras ”argument” är.

98%

Hajja hur mycket det är.

Eller ja, andelen män som inte fattar det verkar vara alarmerande stor.

Jag blir bara så trött på den ofantliga dumheten…

 

Kommentarer till: "Absurt" (3)

  1. Intressant. Jag minns ett fall på en anhörigs skola där en kille som bara var 15 blev anklagad för våldtäkt. Chocken bland eleverna var stor men flera tyckte det var skumt eftersom det var en person som inte skulle göra något så hemskt. Det är över 15 år sen det hände och det handlar inte om de grabbar som uppmärksammades i media för några år sen. I detta fall erkände till sist tjejen att hon hade ljugit om våldtäkten för att han inte ville vara tillsammans med henne och känslorna svallade över för henne helt enkelt. Hon har ångrat sig flera gånger om. Den tekniska undersökningen stärkte killens historia. Men killen som anklagades fick men för livet och tilliten till andra människor försvann. Det talas väldigt tyst om när killar faktiskt inte har gjort något. Eller tjejer som våldtar. De finns faktiskt men få anmäler i rädslan för andras åsikter. Det heter ju ”du e ju man inte sjutton kan du bli våldtagen”.

    Många killar vågar knappt krama tjejer längre och så vill vi inte ha det. Vi vill ju bara att ni slutar om vi säger nej och respekterar det. Samma sak för killar: säger ni nej måste vi tjejer respektera det.

    • Och nu gör du ju precis det jag vill poängtera i mitt inlägg, fokus tas från det faktum att 98% av alla våldtäkter utförs av män. Det är inte okej.
      Håller med om att det är synd om de killar som utgör promillen av att bli falskt anklagade för våldtäkt, men för de tjejer och kvinnor som blivit våldtagna är det långt mycket värre. De däremot får men för livet. Inte nog med att de blir berövade sin trygghet, då måste också SKÄMMAS för att de blivit våldtagna. Sömnsvårigheter och ångest utöver att inte bli trodd, bli skuldbelagd och förödmjukad.
      Jag vet inte var du bor men att killar inte vågar krama tjejer längre, det har jag inte upplevt i 08-land faktiskt.

      • Nej jag bor i 08-land men har bott lite här och var i vårat fina land. Här är killarna inte fega alls men vänner till mig har drabbats. Men det är tråkigt att det ens ska hända. Jag ville inte berätta för att protestera mot någon statistik utan berätta en händelse som jag bara inte kan glömma. Jag kan inte ens gissa den ångest tjejen känner för hon trodde inte det skulle gå så långt som att polisen skulle bli inblandad. De var ju unga men två ungdomar fick ju sina liv förstörda. Alla vet ju vad som händer i ett litet samhälle där alla känner alla.

        Men det som behövs diskuteras är var gränsen går för sexuellt utnyttjande?
        Är en mjuk smekning sexuellt utnyttjande? Är det våldtäkt att sova bredvid någon om personen säger nej? Är det verkligen ok av samhället att dumpa en våldtagen tjej eller kille till sitt öde? Eftersom de flesta frias även om det är en våldtäkt med inslag av våld så spottar samhället rakt i ansiktet på den drabbade där man tyst säger ”du där… du vet att ingen tror på dig och du är inget värd”

        Man undrar ju vart respekten bland människor tog vägen. Tack för du tog upp detta. ❤

Kommentera

