Ingen kallelse till neurologen.

Dags att ringa igen då. Sist var den 2 juni. EN MÅNAD innan skickades remissen vidare från ett sjukhus till ett annat eftersom det första inte har tillräckliga resurser.

Innan dess ringde jag den 19 maj.

Ingen av gångerna hade min remiss ens blivit TITTAD på!

Den 2 juni sa ju sjuksköterskan att hon personligen skulle skriva ut remissen och lämna till neurologläkarna.

Okej. Det var ju bara en vecka sen. Det tar säkert lång tid för Posten att skicka en kallelse, det har ju varit helg och allt. Jag menar, fem vardagar liksom, det är ju klart att inte Posten klarar av att dela ut ett  brev på den korta tiden!

Eller så är det så att de helt enkelt skickat tillbaka den och Dr Bra inte hunnit ringa än.

Oavsett vilket, imorgon kommer en mycket irriterad hockeysmurf ringa neurologen igen och fråga vad hen egentligen ska ta sig till för att bli hjälpt?!

Jag orkar snart inte med det här! JAG VILL TRÄÄÄÄNA!!

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Började på det här inlägget igår.

Idag ringde jag. Igen.

Gissa vad?

Om två veckor ska jag dit.

Blev tydligen prioriterad i alla fall.

Sjuksköterskan jag pratade med lät inte ett dugg hoppfull om att jag skulle få vänta kortare än 20 JÄVLA VECKOR! Dessutom sa hon att eftersom jag haft problem så länge (eh..? Va? Länge?!) så är det inte troligt att jag blir prioriterad. Tvärtom lät det som att remisshelvetet skulle skickas tillbaka till Dr Bra så han skulle utreda vidare.

Från inlägget: Nämen ös på bara… (2014-05-19)

Kallelse var skickad men som sagt, Posten är ju segare än kall sirap så…
Tur att jag är en envis jävel.
Ska bli väldigt intressant att höra vad neuro-doktorn säger om mina problem.

Och två veckor kan gå sjukt fort! 😀

Den här dagen blev lite bättre, trots att jag är hemma med feber, hosta och ont i lungorna (två kollegor som hade liknande ”skräp” för ett par veckor sen så…)

Kan till och med överse med att hundens fisar doftar som om nåt varmt och ruttet….

Tjabba!

Kommentarer till: "Men det var då själva faan!" (12)

  1. ullebengtsson sa:

    Men åh vad bra! Det ska bli sjukt spännande.

  2. Skönt att det äntligen händer något för dig, synd bara att man ska behöva kämpa så innan man får hjälp. Lycka till!

  3. Marmorkaveln får stanna i lådan 😉 Kanon att de tar emot dig så snabbt ❤

  4. Har varit med om det där x antal ggr. Skönt att du fått tid om 2 veckor och hoppas det går bra! Fast om du skriver om det här så får jag ju veta!

  5. Åh äntligen!! Två veckor bara… Hoppas, hoppas de hittar ett svar som är lättfixat!

  6. Nemos matte sa:

    Men så skönt att det äntligen händer nåt!!!

    Hoppas att du mår bättre! Feber, hosta och ont i lungorna låter inget vidare, faktiskt…

Kommentera

