Hatarnas logik förundrar mig.

Hur kan man vara så stoppdum i huvudet liksom?

  • Jag förstår inte vad du menar – Därför kallar jag dig hora, blatte, fitta, luder, äckel
  • Jag tycker inte om din åsikt – Därför hotar jag dig med misshandel, våldtäkt och ond bråd död
  • Jag tycker faktiskt du är dum i huvudet – Därför lägger jag ut bilder på dina anhöriga plus din adress och uppmanar mina vänner att också hota om att misshandla dig och dina nära.

På riktigt? Vad hände där liksom?

Det finns människor som stör mig enormt, människor som jag faktiskt skulle vilja krossa näsan på och somliga har så vrickade åsikter att jag tappar hakan.

Om jag då letar upp personens hemadress, jobbnummer, anhöriga och sen lägger ut bilder på de, ringer idiotens arbetsgivare och skickar hot via nätet om att komma till personens hem eller arbete?

Nej.

För det första är det olagligt (ytterligare ett bevis på folks dumhet, de gör det helt öppet i vissa fall. Tack så mycket, ta en skärmdump bara) och för det andra så är det ett sånt enormt slöseri med energi att göra allt det där.

Det finns viktigare roligare och mer givande saker att pyssla med nämligen.

Visst, jag svär och gnäller till vänner och familj och ibland här på bloggen om puckon ibland men det är det, jag vägrar låta en annan människa ta upp MIN värdefulla tid.

Det finns liksom ingen logik i allt hat. Jag förstår inte.

Kommentarer till: "Logik finns inte tydligen" (5)

  1. Nemos matte sa:

    För att inte tala om att man liksom inte är en bit bättre själv om man beter sig så… tja.

    Håller med, finns ett flertal människor jag har svårt för i olika grad men vet inte ens vad som skulle få mig att faktiskt hota nån..!

    • Exakt! Man får ju mer ”makt” och sympatier om man INTE sjunker till den andres nivå liksom.

      Nä, jag vet inte heller faktiskt…

  2. Tänkte på ungdomarna i Göteborg som hängde ut någon annan via Instagram. Det blev ju upplopp och ungdomar fick sina liv förstörda. Jag undrar om folk verkligen fattar hur mycket de kan skada någon genom att göra så. Skulle aldrig komma på tanken att göra så mot någon. Självklart ska man tycka men inte hota eller mobba. Själv har jag aldrig drabbats tack och lov. Min yttersta gräns går vid marmorkaveln 😀 Men den uttrycker bara att jag önskar folk hade mer vett. Ibland tänker jag inte på att vi inte känner varandra haha! Min ADHD skalle e lite trög ibland och skulle behöva en däng av marmorkaveln (och inte min stackars tå som blev alldeles blå när jag tappade kaveln vid brödbaket) 😀

    Trevlig helg 🙂

  3. Det är alltid lika fascinerande över att män blir så arga över att en kvinna påtalar konsekvenserna av mäns våld i samhället. Så upprörda blir dessa gossar över att behöva förknippas med våldsamheter att de känner sig nödgade att hota kvinnan ifråga med våld, gärna sexualiserat sådant. Snacka om att bevisa hur rätt de själva inte har.

  4. Jag håller med, det är oförståeligt. Och eftersom jag inte förstår det är jag rädd för att det kommer växa och bli värre, utan att jag har haft insyn i hur man kan stoppa det.

Kommentera

