Gamla lösningar

Jamen självklart! Att jag inte tänkte på det! Eller ja, det är ju klart, jag kan ju inte tänka ordentligt när jag är hjärntrött (som neurologen kallade det) och då är det ju klart att jag inte fattar själv att jag är deprimerad och behöver ha antidepressiva medikamenter.

Min initiala känsla…

?????

(Bild från Critical Thinking)

Satans jävla helvetesskit!

Jag orkar inte!

Jävligt less på att inte orka med nånting och så få ”tipset” om att äta antidepressiva.

Det är åtminstone inget fel på mig rent neurologiskt. Det kunde doktorn se direkt eftersom mina reflexer funkar som de ska och jag bara svajar lite och bara har lite dålig balans och nästan lyckas pricka näsan med pekfingret fast jag blundar.

Skönt det i alla fall. Neurologer är värsta superdoktorerna ju! En kvart bara eller tio minuter eller hur länge det nu var. Vet inte. Bryr mig inte. Tycker alla kan dra åt helvete för jag är så jävla less!

(Blev så sur att jag genast gick in på psykologitest.se och gjorde deras depptest – 4 poäng av 40 möjliga. Antidepressiva?
Jag vill härmed allra ödmjukast be doktorn att ta sig i röven!)

En himla tur att inte Dr Bra ringde idag, då hade jag börjat storböla. Jag blir sån när jag är trött och less…

Snart är klockan 20.00. Jag har snart nästan somnat fyra gånger så jag ska nog ta mig ut med odjuret och sen krypa ner i sängen.

Tur jag har en mycket förstående (dock tillfällig) chef. Alltid nåt liksom. Rent jobbmässigt menar jag. Och så flörtkollegorna dårå. Och alla andra kollegor jag tycker om. Och att min Ohana-syster snart kommer hit (trots att jag med all sannolikhet inte kommer orka städa nåt vidare) och att jag snart fyller år och alltså får bjuda mina familjedarlings på bakverk.

Jorå… en ska ju ente klaga… då blir det fan bara värre…

Snart semester!! 😀

Kommentarer till: "Gamla lösningar" (11)

  1. Usch KRAMAR!! Och konstigt är det att de så gärna börjar hojta ”psyk” när de inte förstår/hittar problemet…

  2. E de blåsta i skallen eller??? Snacka med dr Bra så fort som möjligt. Benen blir inte bättre av psykofarmaka och inte din hjärna heller. Med det du har beskrivit för oss som läser bloggen ska du kollas med magnetkamera på hela ryggen och SI-leder för att utesluta diskbråck som trycker på nerver och ryggmärg. Frågan är om dr Bra kan beställa ett test för ryggmärgsprov. Allt för att utesluta MS. Jag tycker inte det är ok att dumpa dig på detta sätt.

    Sov så gott det går. ❤

    • Det tror jag att han kan, ska bli väldigt intressant att höra vad remissvaret säger (Dr Bra brukar nämligen läsa högt för mig haha!)

      Tack för omtanken!

  3. Hej! Hittade hit via en annan blogg och följt dig ett tag. Inte lätt det du skriver om, du kämpar verkligen ( fast jag inte kan förstå hur den sjukdomen känns/ är eftersom inte jag har den) måste jag säga att det låter otroligt jobbigt! Jag får intrycket av att du inte får rätt läkarhjälp?! Jag menar, precis som du skriver, så trött och sånna besvär som du har? Kanske har läkarna ” stirrat sig blinda” på neurologin?! Kan ju vara något annat.,. Nöj dig inte med ” demprimerad” och tabletter mot det- nä det låter dom ett enkel fix fr deras sida. Min erfarenhet med en annan kronisk sjukdom är att ibland måste man verkligen stå på sig i sjukvården! Börja kräv mer!! Du har ju massa fysiska besvär… All kraft och energi till dig ( fast jag inte känner dig) tack för att du delar. Hoppas du snart får ordentligt med läkarhjälp !

    • Välkommen hit och stort tack för din kommentar! 🙂

      Att Dr Bra skickade mig till neurologen är för att försöka lista ut vad som är fel och utesluta annat innan vi bestämmer att/om mina symtom enbart beror på min grundsjukdom (EDS).

      (Svarar på båda kommentarerna i en nu)

      Magnetröntgen har gjorts på huvudet men då syntes ingenting, skulle dock vilja ha en på ländryggen eftersom jag har så ont och problem att gå.
      Visst är det så! Läkare är jäkligt snabba på att skriva ut antidepressiva och när jag åkte från läkaren igår tänkte jag att om jag varit man hade hon aldrig kommit på tanken att påstå att jag var deprimerad.

      Hoppas du får en riktigt bra dag!

  4. Och faktiskt är det så att kvinnor oftare får denna respons av vården än män som undersöks mer frekvent och noggrannare, det finns tyvärr forskning på det… Kräv mer och andra undersökningar. Har du gjort magnetröntgen tex? Annars hota med anmälning det kan funka 😉 ( till hälso och sjukvårdsnämnden)

  5. Nemos matte sa:

    I din situation är det helt legitimt att storböla emellanåt. Tänkte precis skriva att jag förstår hur det känns, men det gör jag så klar inte alls. Men jag anar att det måste kännas skit!

    Kram!

    • Grät tills jag somnade igår och idag mår jag lite bättre (fortfarande lite småförbannad dock haha!)
      Hopplöst, hjälplöst och frustrerande, den känslan liksom… Hade lust att banka skiten ur min sandsäck igår men jag orkade inte ens hänga upp den. Å andra sidan löste sig det hela med att skriva ett skitargt blogginlägg 🙂

      Kram!

  6. Sweetie, man riktigt hör hur du kämpar för att hålla uppe modet. Fan fan fan alltså. Gråt, skrik och banka. Helst inne på någon läkarmottagning så att någon stannar upp och faktiskt lyssnar på dig. Vem kan man gå vidare till nu?!

    • Tack så jättemycket för omtanken! Den värmer gott!
      Väntar på att världens bästa Dr Bra ska ringa om remissvaret (och känner jag honom rätt så ringer han på måndag, om han inte har semester förstås). Han är min livboj i sjukvården! ❤

Kommentera

