Mardrömsnatt

Fy fan vilken natt jag haft!

Smärtorna i kroppen gjorde att jag knappt vågade andas. Trodde jag fått lunginflammation ovanpå allt annat. Samtliga leder värkte som hos en reumatiker (gissar det i alla fall, men det är enda sättet jag kan beskriva smärtan på, typ skärande och brännande värk), magen krampade och alltså, sova var bara glömma. Hunden blev orolig av mitt kvidande och vid kvart över fyra på morgonen gav jag upp. Stapplade ut med den fyrbente och under tiden funderade jag på om jag skulle våga ta en Citodon med tanke på att magen i princip var tom.

Kom på att mamma är ledig idag så om jag skulle behöva åka in så finns hon tillgänglig så att säga.

Sagt och gjort.

För att vara på den säkra sidan tog jag en Losec samtidigt med Citodonen. Det kändes som en hel evighet men tillslut kunde jag andas ordentligt och smärtvågorna lugnade sig så jag kunde somna. Vaknade halv elva och mådde förhållandevis bra. Kände mig till och med hungrig! 😀

Febern hänger kvar men jag har åtminstone kunnat äta lite idag, två ostmackor, en liten skål nyponsoppa och en kaka.

Hur som haver, det tar sig. Har jag tur är jag tillräckligt pigg för en kortare shoppingtur till syaffären på måndag och sen en tur till mamma på tisdag. Jodå, det gäller ju att se positivt och framåt och allt sånt där ni vet…

Hoppas ni har det underbart!

Kommentarer till: "Mardrömsnatt" (8)

  1. Men godegud… Hoppas du har det bättre idag!

    Vi har det kanon, vi har varit på utflykt idag!!

    Kramar

    • Jodå, det tar sig som sagt. Blir nog en tidig kväll ikväll ändå. Är redan trött. 🙂

      Oooh, utflykt! Vad härligt! Hoppas lille sambagrodan är trött och nöjd och sover hela natten nu då 😉

      Kram!

  2. Gumman, vad du kämpar!!

  3. Dålig start på semestern kan man säga 😦 Hoppas du mår bättre idag. Synd att hundar inte kan gå på toa själva :s Insett fördelarna med att ha katt när man e sjuk.

    Kramar från mig å missen

  4. Hoppas det blir bra för dig snart, du verkar ju ha åkt på något riktigt allvarligt! Krya krya!

Kommentera

