Dagens mysterium

Olika tillverkare, Champion överst (svarta och rosa) och Sloggi (Pierre Robert var det tydligen/fröken Noll af Koll) underst (gula och de blå vid sidan), samma storlek….

wpf_194700

Är väl inte så konstigt att man känner sig som en jäkla fetbula ibland?

Provade även t-shirts. Märke Burton, storlek XS, satt som en smäck! Märke The North Face, storlek Medium, liiite tajt.

What the deuce?!

Jaja, shit the same egentligen  vad det står för storlek men det vore ju väldans mycket enklare (och roligare för nån som hatar att köpa kläder) om det faktiskt var samma storlek som gällde, oavsett tillverkare liksom…

Kommentarer till: "Dagens mysterium" (8)

  1. Stina´s Bucket sa:

    Är glag om jag kommer i annat än 40-42 nu för tiden. Annat var det förr när man vägde 49kg och kunde ha xs på allt eller max s.

  2. Storlekar kan vara lite klurigt för det kan skilja 5-10 cm beroende på var kläderna är tillverkade.

  3. Jag hade gärna sett plagg som hade fler storlekar i samma, mitt problem är att jag har en storlek över bröstet, en annan i midjan och en tredje över höfterna. Så en topp som sitter bra ver höfterna kommer vara för stor i midjan och över bröstet, toppen som sitter snyggt i midjan skrynklar sig och sitter dåligt vid höften. Omöjligt!

    • När jag har tid syr jag egna kläder, då passar de 😉
      Men alltså, det är en anledningarna till att jag hatar att shoppa kläder.. alla olika storlekar och märken och skit. Men nu vet jag i alla fall att Burtons små storlekar passar mig finfint (gäller bara att komma ihåg det också haha!)

  4. För att inte tala om jeans, eller byxor över huvud taget! Det verkar som att alla märken utom Zizzi tror att bara för att man är bred över baken så har man ingen midja – argh!

  5. Senate byxorna jag köpte var kappahls xlnt strlk 44. Jag försöker intala mig att numret på plagget inte spela roll – men postpreg är det svårt att komma ihåg…

  6. Det här är ju det som gör att det är näst intill omöjligt att handla online! Skrutt…

Kommentera

