Grus i ögonen

Jodå. Jag gick faktiskt upp 03.45 i morse. Sådeså!

Lät hunden pinka först, sen kasta in honom, mig själv, kamera och stativ i bilen och så iväg för att jaga rätt på den där soluppgången!

Det här är vad som mötte mig –

wpf_3303

Dimma! Massiv sån också. Hela fjället var indränkt i tjock, vit dimma. Men så är det ju så också att jag ärvt min mormors envishet så jag jagade vidare ner för fjället.

Körde lite för fort tydligen och missade helt den lilla rävungen som sprang över vägen…

Nejdå, jag körde inte på den, men jag körde för fort så jag hann inte stanna och ta upp kameran för att föreviga den lille. Prutt! 😦

Längre ner fick jag fatt på solen. Inget spektakulärt skådespel, inget gudomligt ljus men ändå, jag fick åtminstone nästan lön för mödan… 😉

wpf_3314

Nåväl. Får se när jag orkar gå upp så här tidigt igen haha! Jag hade i alla fall kul hela vägen. 🙂

Förresten undrar jag vad fan som hände, idag har jag (hittills) haft ungefär 200% fler besökare än normalt. Värry skumt.

Nåja, det får vara som det är. Nu är jag trött igen 😉

PS.

Dagens bloggtips – 

Ett alldeles ypperligt bra inlägg från Escaping reality som jag rekommenderar –> Bra med själviskhet

Kommentarer till: "Grus i ögonen" (4)

  1. Du verkar ju ha haft en bra dag trots dimman 🙂 Bättre tur nästa gång.

  2. Jättefina bilder ändå, jag gillar dimman. Det blir lite trollsk stämning på något vis! Tack fö pingen!

  3. Stina´s Bucket sa:

    Bättre lycka nästa gång! (Y)

Kommentera

