Kvinnor och hösäckar

Funderade på en grej igår. En grej som jag funderat på förut.

Jag utgår från mig själv och mina egna erfarenheter (tänk på att jag generaliserar nu).

Men alltså, de flesta kvinnor går som hösäckar. Dålig hållning och liksom hopsjunkna som om de inte vill ta för mycket plats.

Är det för att vi lärt oss att vi flickor ska vara tysta och snälla och inte göra för mycket väsen av oss?

Vi gömmer oss liksom så killarna kan få ta den plats de tydligen behöver för att över huvud taget fungera.

Så egentligen, för att göra killar och män lite skakiga borde vi egentligen sträcka på oss och gå omkring som om vi ägde hela världen. Skita i vad andra, både kvinnor och män, tycker och tänker om oss.

För det är ju en annan grej vi fått lära oss, att det är skitviktigt att vara omtyckt av alla. Inte säga eller göra nåt som kan förarga någon annan, nej nej, sitt ner och var tyst så slipper du bli avskydd.

Well. Fuck that!

Jag går ofta som en hösäck (lite pga min sjukdom eftersom mina muskler inte orkar hålla mig upprätt så länge) men jag skiter i vad folk tycker om mig. Tvärtom vill jag veta. Jag avskyr folk som är falska, raka puckar tack!

Vad tror ni om det?

Fake it ‘til you make it, tjejer! 😉

Kommentarer till: "Kvinnor och hösäckar" (3)

  1. Håller med. Om man inte kan sträcka på kroppen så gör det med orden istället. 🙂

  2. Min mamma lärde mig tidigt att sträcka på mig. Jag har dessutom gått väldigt mycket i klackar – det är snudd på omöjligt att sloucha med tio centimeter under hälen!

    Kram 🙂

  3. Jag är också en himla hösäck! Nej, jag måste tänka på det och börja äga lite mer! 🙂

Kommentera

