Jävla mardrömmar

Okej. Jag antar att jag är lite stressad av att ha jour på natten och därför sover ganska illa men jag skulle hemskt gärna slippa mardrömmar (hade nattjour i förrgår också men då vaknade jag av smärta… oh well fuck it liksom)…

Jag är på nåt sorts gemensamt boende, min Ohanasyster bor i samma rum och sängarna är som de på en kryssning. Rummet är ljust och min syster pratar med mig, jag vet att någonstans är min hund men jag känner mig trygg där jag är. Jag vet också att han är väl omhändertagen.

Plötsligt är det mörkt ute, det är mörkt inne. Jag sitter i ett annat rum i boendet tillsammans med en kille och en tjej. Vi vet allihop att det är en galning som härjar omkring och lämnar skelett här och där. Som en varning eller hälsning. Av någon anledning måste jag gå ut från rummet, till mitt eget. Jag är rädd. Killen kramar om mig hårt och viskar att vi kommer ju ses igen men att jag måste gå och göra det jag ska.

Det är mörkt i korridoren och även i mitt och syrrans rum, så jag ser henne inte. Fönstret står på vid gavel och det blåser och duggregnar lite därute i mörkret.

”Varför har du öppnat fönstret?” frågar jag henne. När jag ska stänga det ser jag ett skelett med mycket kraftiga ben, inte som det förra jag såg, det var tunnare ben och målat i färgglada mönster. Det här är ”naket”, bara de kraftiga benen och en sån där hög svart hatt. Det höll i nånting också, handen vilade på den vita bröstkorgen. Jag ser inte vad det är, jag är för rädd.
Min syster är inte där. Jag förstår att skelettet är en hälsning till mig att hon inte heller kommer komma tillbaka.

Om jag är glad att jag vaknade?

Mycket.

Tog ett tag att somna om sen eftersom jag var rädd att jag skulle fortsätta drömma. Det gjorde jag inte, drömde trevligare saker men nu minns jag inte alls vad det var.

Så. Nu är det dags för jobb igen. Hej svej!

Kommentarer till: "Jävla mardrömmar" (7)

  1. Men så otäckt! Ibland är det extra skönt att vakna, helt klart…

    Hoppas du har en riktigt bra dag!!
    Kramar 🙂

    • Ja det var väldigt läskigt faktiskt, som en riktig skräckfilm (kanske skulle ta och skriva en sån, ett skräckfilmsmanus, bli superkändisproducent i Hollywood och casha in på alla mina drömmar? 😉 )

      Trött som attans men en favoritkollega är tillbaka från sin semester, det är snart lunch, halva arbetsveckan har gått och jag slipper fler nattjourer den här veckan, så jag mår finfint! 😀

      Kram!

  2. Att du kommer ihåg dina drömmar, mina försvinner sekunden jag vaknar!

  3. Åh fy! Mardrömmar är banne mig vidrigt, speciellt för oss som bor ensamma. :/

Kommentera

