Deadliest catch

Ett av mina favoritprogram, EVER! Och det handlar om ett gäng fiskare, krabbfiskare. 🙂

Igår var det ett avsnitt som var lite extra bra, som tur var hade jag kameran i knäet och sköt iväg ett par bilder som vackert illustrerar hur sömnbrist påverkar sinnet.

Det är därför man inte ska köra bil när man är trött, det är att likställa med rattfylla nämligen.

I give you – Sig Hansen, kapten på båten Northwestern!

wpf42

Orsaken till tröttheten var att de på grund av en storm inte kunnat fiska och de hade en dead-line, alltså var de tvungna att jobba konstant utan vila i över 30 timmar. När de fiskat färdigt fick fiskarna gå och sova, men alltså, kaptenen styr ju båten så… Inget sova för Sig….

Eller ja, han slumrade till och kameramannen fick väcka honom och då ringde han ner till en av grabbarna i kojerna som fick komma upp och styra en stund.

Så. Dagens tips – Var inte så trött att du lallar iväg som en onykter när du framför ett fordon.

Det blir bäst så.

Kommentarer till: "Deadliest catch" (11)

  1. Något av det minst smarta jag gjort var när jag körde hem från DK utan att ha sovit… (http://jagvilljagkanjagvagar.wordpress.com/2012/10/23/serverat-tinad-raka/) Fyfan! Inte mitt bästa drag.

    Jag har många gånger undrat hur de där galningarna klarar sig. Har roat mig med att plöja på Netflix! Har sett de flesta avsnitten minst en gång. Det jag vill se igen är det om kameramännen! Fast jag vet inte vilken säsong, ifall det finns med i utbudet…

    Kram

  2. Hahaha, tack och lov för förklaringen!! Dialogen hade definitivt inte klarat sig på egen hand! 😉

  3. Glad att man inte jobbar med krabbfiske.

  4. Förresten, vet du vilken säsong/episod det var? Om den finns på Netflix skulle jag gärna vilja se den dialogen 😀

    • Säsong 7, avsnitt 14 🙂
      Kanal 9 sänder den säsongen nu, det är liksom himmelriket för mig som inte då är så modern och kör med Netflix. Måndag – fredag och sen söndagar på Discovery 🙂 Det senare är nog repris på nya säsongen tror jag.

Kommentera

