Drömdiagnos

Alltså, nu vet jag ju att det betyder tur men ändå… det är en lite chockartad upplevelse att få en cancerdiagnos. Även om det bara är i en dröm.
(Det beror lite på vilken ”drömtydningsbok” man läser visserligen, men i den jag har hemma, som är mest tummad, där betyder det tur så jag kör på det. Andra säger att det är något som känslomässigt ”äter upp mig” inifrån… kanske logiskt i och för sig)

Inatt hette jag dessutom Gertrud (med lite god vilja fick jag det till ”Ger Tur” 😉 ) och vi var två stycken som hette så, jag och en gammal dam. Men det var mig läkaren ville prata med vid det smala, höga rullbordet som datorn stod på. Hon var blond, sken som en ängel gjorde hon också, hon hade ett varmt leende och gav mig ett papper där det med stora, feta, svarta bokstäver stod –

Sarkom

Jahaja, så var det med. Var så god, där har du din diagnos, tack och adjö, dörren är där..!

Euhm… ookej..?

Precis då vaknade jag och tänkte att det är ju helt sjukt att om man drömmer om cancer så betyder det tur… Sen har jag kollat lite andra drömtydningssidor på nätet och det lutar mer åt det där emotionella uppätandet än tur men vaf… shit the same, jag är ganska frisk i alla fall. Det sticker i halsen nämligen och jag nyser som satan. Tja, det var ju nästan fyra veckor sen jag var sjuk sist så det är väl dags igen då… suuuuuuuuuuck!!

Jävla immunförsvar att vara risigt då! 😦

En bra grej dock, efter jobbet ska jag hämta pakeeeet! Whooooooooo! Måste nog göra det imorgon också. Och kanske dagen efter det. Beställt från tre olika ställen nämligen hehe!

Så ja, dags att jobba lite för lönen då, tjabba!

Kommentarer till: "Drömdiagnos" (3)

  1. Aaah läskigt! Jag hade nog kallat det mardröm och vaknat orolig… (Å andra sidan är jag oftast full i skratt när jag vaknar av mina zombiedrömmar – så min reaktion kanske inte är vad man ska gå efter :P)

    • När jag drömde så kände jag en stark oro, men sen när jag vaknade så var jag lugn. Märkligt.
      Vakna och vara full i skratt måste ju vara ett av de bästa sätten att vakna på 🙂
      Har en kompis som ibland skrattar så högt i sina drömmar att hon väcker både man och barn haha! 🙂

  2. Stina´s Bucket sa:

    Usch då!

Kommentera

